درصورت-توافق-میان-طالبان-وامریکا،-حکومت-جدیدی-بوجود-می-آید

عضو پیشین گروه طالبان می‌گوید که پس از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، حکومتی بوجود خواهد آمد که از همه مردم افغانستان نمایندگی کند.

به گزارش افغان نیوز: مولوی قلم الدین قلم، فرمانده پیشین طالبان در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح نمود که پس از امضای مسوده میان امریکا و طالبان، آتش‌بس دوامدار برقرار خواهد شد، زیرا این مورد در متن توافقنامه های قبلی نیز گنجانیده شده بود.

آقای قلم الدین بیان کرد: هیئت مذاکره کننده که از قطر به پاکستان سفر کرده بود، روی آتش‌بس ده روزه گفتگو کردند اما موافقت صورت نگرفته است؛ چون  طالبان درجریان امضای مسوده آتش‌بس خواهند کرد.

 او گفت: هرچند زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان درخواست آتش‌بس ده روزه را مطرح کرده بود، اما از سوی طالبان پذیرفته نشد.

وی افزود: اگر حکومت و سیاست مداران کشور بتوانند که یک اجماع ملی و همه جانبه را تشکیل دهند، گروه طالبان حاضرهستند که در مذاکرات بین الافغانی با آنان مذاکره کنند.

 به باور وی، تازمانی که عملیات از هر دو طرف متوقف نشود، جنگ در افغانستان پایان نخواهد یافت.

 زیرا در اثر حملات نیروهای داخلی و خارجی تلفات سنگین بر طالبان وارد شده و جنگجویان این گروه مجبوراند که از خود شان دفاع کنند.

این در حالی است که حکومت و سران احزاب روی ایجاد هیئت مذاکره کننده با طالبان کار می کنند.

اما این فرمانده پیشین گروه طالبان بر این باوراست که حکومت و سران احزاب باید یک هیئت بی طرف و همه جانبه ایجاد کنند که از تمام مردم افغانستان نمایندگی کند.

وی در اخیربیان داشت؛ که در حال حاضر گروه طالبان در حکومت فعلی جایگاه و نقشی ندارد واگر توافق صورت پذیرد، حکومت دیگری به وجود خواهد آمد که از تمام مردم نمایندگی کرده بتواند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که دور جدید مذاکرات، پس از 9 دور مذاکرات میان نمایندگان طالبان و ایالات متحده امریکا و متوقف شدن یک دور مذاکرات از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا آغاز شده که اکنون مشخص نیست روی کدام توافقنامه، هر دو طرف به توافق رسیده است.

درصورت توافق میان طالبان وامریکا، حکومت جدیدی بوجود می آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد