-تن-در-سیلاب‌های-اخیر-کشته-و-زخمی-شدند

وزیر دولت در امور حوادث می گوید که در اثر سیلاب‌ها و برف‌باری‌های اخیر در ۱۹ ولایت افغانستان ۵۹ تن شهید، ۱۴۳تن دیگر زخمی، یک هزار خانهٔ مسکونی کاملأ و ۲۸۰۰ خانهٔ دیگر قسمأ تخریب شده اند.

به گزارش افغان نیوز: نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور حوادث ناوقت روز گذشته در نشست مرکز سوق‌و اداره برای رسیدگی به مشکلات آسیب‌دیدهای فراه و قندهار گفت که بیش‌ترین خسارات در ولایت‌های قندهار و فراه وارد گردیده و شماری زیادی از خانه‌ها تخریب و مردم محل بیجا شده‌اند که نیازمند کمک‌های فوری‌اند.

وزیر دولت در امور حوادث گزارش داد که در ولایت قندهار ۹۶۷ فامیل در مرکز شهر و ۶۰۰ فامیل دیگر در ولسوالی‌ها بیجا و متضرر شده که از سوی تیم‌های ارزیابی خسارات، تشخیص گردیده اند.

طبق گزارش، ۳۹۷ فامیل در مرکز شهر و ۶۵۰ فامیل دیگر در ولسوالی‌ها از کمک‌های غذایی و غیر غذایی مستفید شده‌اند و دو میلیون پول نقد نیز به این ولایت انتقال یافته است. همچنان، موسسات همکار برای آسیب‌دید‌ها خیمه، کمپل، البسه، ظروف و مواد غیر غذایی توزیع کرده‌اند.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث علاوه کرد که تیم‌های صحی و مسوولان کمیته‌های ولایتی به همرای والی‌های قندهار و فراه در ساحه رفته و به مردم کمک می‌کنند.

مسوولان این نهاد همچنان گزارش دادند که به اساس هدایت رییس اجراییه کشور هیأتی با ۱۵ میلیون پول نقد به ولایت فراه فرستاده شد تا به مشکلات مردم رسیده‌گی نماید. بر علاوه آن، برای ۵۰۰ فامیل مواد غذایی، خیمه و کمپل توزیع گردیده است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که مبلغ ۱۷۸ میلیون برای کمک‌‌رسانی در حالت اضطرار از سوی رییس اجراییه کشور منظور شد؛ اما تا حالا وزارت مالیه پول را به بودجه این وزارت انتقال نداده است. در حال حاضر، نزدیک به ۳۰ میلیون افغانی برای کمک‌ به آسیب‌دیدهای ولایت‌های قندهار و فراه لازم است.

قابل ذکر است که اولین جلسهٔ مرکز سوق‌و اداره برای کمک‌رسانی و پاسخگویی به آسیب‌دیدگان برف‌باری‌های اخیر بعد از ظهر (دوشنبه، ۱۳ حوت) تحت ریاست عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور برگزار شد.

202 تن در سیلاب‌های اخیر کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد