-دختر-عضو-گروه-موسیقی-افغانستان-در-اسلواکیا-ناپدید-شدند

چهار دختر عضو «ارکستر زهره» گروه موسیقی دختران افغانستان، پس از شرکت در یک جشنواره موسیقی از محل اقامت‌شان در یکی از شهرهای کشور اسلواکیا ناپدید شدند.

به گزارش افغان نیوز: خبرگزاری فرانسه گزارش داده که این گروه موسیقی در ۱۳ جولای در جشنواره «پوهودا» در شهر غربی ترنچین در نزدیکی مرز جمهوری چک در یک کنسرت شرکت کرده‌بودند که چهار نفر از اعضای آن در ۱۴ جولای از محل اقامت‌شان مفقود شده‌اند.

در همین حال، انستیتوت ملی موسیقی افغانستان که ارکستر زهره زیرمجموعه آن است گفته‌است که به‌دلیل این‌که هنوز این گروه به کابل نرسیده در این مورد چیزی گفته نمی‌تواند.

بربنیاد گزارش خبرگزاری فرانسه، پولیس اسلواکیا در جستجوی اعضای مفقودشده این گروه موسیقی است. پولیس گفته که اعضای این ارکستر پس از شرکت در جشنواره به محل اقامت‌شان در هوتل برگشته‌بودند؛ اما صبح روز بعد، چند نفر از اعضای این گروه مفقود شدند.

رسانه‌های محلی اسلواکیا گزارش داده‌اند که یکی از این دختران خویشاوندانی در آلمان نیز دارد.

ارکستر زهره که همه اعضای آن دختران جوان هستند در سال ۲۰۱۵ میلادی در چارچوب انستیتوت ملی موسیقی افغانستان شکل گرفت.

این ارکستر با ۲۴ عضو به چندین کشور اروپایی برای اجرای کنسرت سفر داشته‌است؛ اما این نخستین‌بار است که گزارش‌ها از مفقودشدن اعضای آن به‌نشر می‌رسد.

هرچند پیش از این، شماری از ورزشکاران، فرهنگیان و خبرنگاران و حتی نظامیان افغانستان در کشورهای اروپایی و غربی به منظور پناهندگی نیز فرار کرده بودند؛ اما این نخستین‌بار است که خبر گم‌شدن گروهی از موزیسین‌های دختر منتشر می‌شود.

4 دختر عضو گروه موسیقی افغانستان در اسلواکیا ناپدید شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد