-طالب-در-مسیر-شاهراه-غزنی-کندهار-کشته-و-زخمی-شدند

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که در پی جلوگیری از حمله مسلحانه‌ی طالبان بر نیروهای دفاعی در مسیر شاهراه نمبر یک غزنی-کندهار ۱۶ عضو این گروه کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز پنج‌شنبه(16، اسد) منتشر شده، آمده است که روز گذشته، طالبان پلان داشتند که در منطقه میان  «چرلی» و «پخ کنده» در مسیر شاهراه نمبر یک غزنی-کندهار در ولسوالی گیلان، و در منطقه «ارزو» در مرکز غزنی، بر  نیروهای ملی دفاعی کشور حمله کنند.

اعلامیه افزوده است که نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان شوم دشمن جلوگیری کردند و  در این جریان در منطقه میان چرلی و پخ کنده ۶ طالب وابسته به دسته "ملا شفیق" کشته و ۶ طالب دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع هم چنان تصریح نموده که در منطقه ارزو در مرکز غزنی نیز ۴ طالب وابسته به دسته خالد کشته شدند و مقداری سلاح و مهمات آنان نیز تخریب گردیده است.

در همین حال، کمیسیون حقوق بشر افغانستان که از روند آتش‌بس روزهای عید نظارت کرده گفته که در چهار روز عید قربان به شمول روز عرفه، 7 رویداد امنیت به ثبت رسیده است.

این کمیسیون با نشر گزارشی گفته که در این رویدادهای امنتی 154 نفر به شمول نظامیان و غیر نظامیان، کشته و زخمی شده اند.

کمیسیون حقوق بشر هرچند عاملان این رویدادها را مشخص نکرده؛ اما وزارت داخله در گزارشی طالبان را به نقض آتش بس در روزهای عید متهم کرده بود. این وزارت گفته بود که طالبان بار بار در روزهای عید مقررات آتش‌بس را در سراسر کشور نقض کرده بود.

16 طالب در مسیر شاهراه غزنی-کندهار کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد