-طالب-مسلح-در-سه-ولایت-کشور-به-قتل-رسیدند

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که درنتیجه درگیری نیروهای پولیس با هراس افگنان طالب در ولایت های لوگر، هلمند و قندهار ۱۷ تن از اعضای این گروه کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز یک شنبه(26، جوزا) منتشر شده، آمده است که درنتیجه درگیری نیروهای پولیس با هراس افگنان طالب درروستای اکاخیل ولسوالی تخته پل ولایت کندهار، دوهراس افگنان طالب کشته شدند.

اعلامیه افزوده است که از نزد جنگجویان کشته شده، یک قبضه راکت اندازبا 10 فیرمرمی آن و دوعراده موتر سایکل بدست نیروهای پولیس افتاده است.

در اعلامیه هم چنان آمده است که نیروهای پولیس ملی عملیات مشترکی را با نیروهای اردوی ملی درمربوطات ولسوالی شاه ولیکوت ولایت کندهار، انجام دادند که درنتیجه آن، 10 حلقه ماین ضد وسایط را از مربوطات آن ولسوالی، کشف وخنثی نموده اند.

وزارت داخله در یک اعلامیه دیگر افزوده است که منسوبین عملیاتی قطعات خاص پولیس وزارت امور داخله روز گذشته، در مربوطات ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر عملیات را راه اندازی نموده است.

در نتیجه یک عملیاتی که از سوی منسوبین پولیس قطعات خاص وزارت امورداخله در مربوطات ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر راه اندازی شده بود، ۱۳ هراس افگن طالب بشمول دو تن از افراد کلیدی آنان کشته و ۳ تن دیگر این گروه تروریستی زخمی شده اند.

در این عملیات، یک عراده واسطه نقلیه و یک میل سلاح دهشکه، بدست نیروهای قطعات خاص پولیس آمده است.

در اعلامیه دیگر وزارت داخله آمده است که دریک عملیات مشترک تصفيوی که روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مربوطات ولسوالی ناوه ولایت هلمند راه اندازی شده بود، در نتیجه 2 دهشت افگن طالب به هلاکت رسیدند.

اعلامیه همچنان افزوده است که در این عملیات 20 حلقه ماین های مختلف النوع از سوی نیروهای شامل عملیات کشف و خنثی گردیده است.

این درحالی است که چند روز قبل، سرپرست وزارت دفاع ملی اعلام کرده بود که اگر نیروهای امنیتی تا چهار ماه دیگر حالت دفاعی شان را حفظ کنند، کمر جنگجویان گروه طالبان شکسته خواهد شد.

17 طالب مسلح در سه ولایت کشور به قتل رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد