-طالب-مسلح-در-ولایات-سرپل-و-بلخ-کشته-شدند

قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرده که در نتیجه عملیات هوایی و زمینی نیروهای ارتش در ولایت های سرپل و بلخ، ۴۲ عضو گروه طالبان کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: قول اردوی ۲۰۹ شاهین با نشر خبرنامه ای گفته است که در نتیجه عملیات هوایی و زمینی روز گذشته نیروهای ارتش در ساحه تغای خواجه وگجوا از مربوطات ولسوالی سانچارک ولایت سرپل، ۲۸ هراس افگن طالب به شمول محب الله یکی از فرماندهان کلیدی طالبان برای ولسوالی بلخاب کشته شده اند.

در خبرنامه آمده است: “در این درگیری ۱۲ هراس افگن دیگر به شمول مولوی مهدی مجاهد ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی بلخاب ولایت سرپل و تمیورشاه فرمانده کلیدی این گروه برای ولسوالی سانچارک و مولوی نعمت الله قاضی طالبان برای ولسوالی سوزمه قلعه ولایت سرپل به شدت زخمی شده اند”.

در اعلامیه دیگر این قول اردو آمده است که در نتیجه حمله هوایی و درگیری روز گذشته با هراس افگنان طالب در ساحه بابه قشقار وینگی قلعه ولسوالی چمتال ولایت بلخ، ۸ هراس افگن کشته شده اند و ۵ تن از افراد دیگر این گروه زخم برداشته اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که در نتیجه یک درگیری دیگر در روستای تاوه ولسوالی شولگره ولایت بلخ، ملا فیض الرحمان یک فرمانده کلیدی طالبان و ۷ هراس افگن دیگر کشته شده اند و ۱۳ هراس افگن دیگر به شمول ملاحفیظ یک سرگروه این گروه زخم برداشته اند.

در خبرنامه آمده است که در جریان این عملیات، مقداری تجهیزات نظامی و ۳ عراده موتر سایکل هراس افگنان طالب نیز به دست نیروهای ارتش افتاده است.

ولایت بلخ در شمال افغانستان از ولایت های امن در پانزده سال گذشته بود. اما در یکی دو سال اخیر، شماری از ولسوالی‌های این ولایت به شدت ناامن شده است.

در همین حال، ولایت سرپل از سه سال به این‌سو، در وضعیت بد امنیتی قرار دارد و باشند‌‌گان آن با گذشت هر روز، نسبت به آینده شان بیشتر نگران می‌شوند.

42 طالب مسلح در ولایات سرپل و بلخ کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد