-میلیون-دالر-برای-مقابله-با-طرح-«کمربند-و-جاده»-اختصاص-یافت

رهبران گروه هفت(جی ۷ ) با اختصاص بودجه ۶۰۰ میلیارد دالری به زیرساخت‌های عمومی و خصوصی کشور‌های درحال توسعه و همچنان مقابله با طرح چندتریلیون دالری«کمربند و جاده»‌ای چین موافقت کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ رهبران جی7 روز (یک‌شنبه، 5 سرطان) در نخست روز نشست این گروه در آلمان، متعهد شده‌اند که ۶۰۰ میلیارد دالر از بودجه خصوصی و دولتی را طی پنج سال برای تامین مالی زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور‌های در حال توسعه و مقابله با پروژه قدیمی‌تر کمربند و جاده چین جمع‌آوری کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که جو بایدن، رییس ‌جمهور امریکا و دیگر رهبران گروه ۷، تعهد کرده‌اند تا زیر نام «مشارکت برای زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری جهانی» با هم‌دیگر همکاری و فعالیت داشته باشند.

بایدن گفته است که امریکا ۲۰۰ میلیارد دالر کمک‌های مالی، بودجه فدرال و سرمایه‌گذاری خصوصی را طی پنج سال آینده برای حمایت از پروژه‌ها در کشور‌های با درامد کم و متوسط که به مقابله با تغییرات آب‌و‌هوایی و هم‌چنین بهبود سلامت جهانی، برابری جنسیتی و زیرساخت‌های دیجیتال کمک می‌کند، بسیج خواهد کرد.

بایدن گفته است: «می‌خواهم واضح بگویم. این کمک نیست، این سرمایه‌گذاری است که برای همه بازده خواهد داشت». او تاکید کرده که این سرمایه‌گذاری به کشور‌ها امکان دسترسی به مزایای ملموس مشارکت با دموکراسی‌ها را خواهد داد.

بایدن گفته است که صدها میلیارد دالر اضافی می‌تواند از بانک‌های توسعه چند‌جانبه، موسسات مالی توسعه، صندوق‌های ثروت دولتی و غیره تامین شود.

اورسولا فون در‌لاین، رییس کمیسیون اروپا در این نشست گفته است که اروپا ۳۰۰ میلیارد یورو برای این ابتکار در همان دوره بسیج خواهد کرد تا جای‌گزینی پایدار برای طرح کمربند و جاده چین ایجاد کند.

 طرح کمربند و جاده را شی جین پینگ، رییس جمهور چین در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی کرد.

سران ایتالیا، کانادا و جاپان نیز در مورد برنامه‌های خود صحبت کردند، امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در این مراسم حضور نداشتند، اما؛ کشور‌های آن‌ها نیز در آن شرکت می‌کنند.

این در حالی است که طرح سرمایه‌گذاری چین شامل توسعه و برنامه‌هایی در بیش از ۱۰۰ کشور با هدف ایجاد نسخه‌ای مدرن از مسیر تجاری جاده ابریشم باستانی از آسیا به اروپا است.

600 میلیون دالر برای مقابله با طرح «کمربند و جاده» اختصاص یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد