-هزار-کودک-از-زمین-لرزه-هرات-آسیب-دیده-است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که با گذشت بیش از سه ماه، تاثیر زمین‌لرزه‌های هرات همچنان ادامه دارد و نزدیک به ۹۶ هزار کودک از این زمین‌لرزه آسیب‌دیده و در زمستان پیش‌رو نیاز به حمایت صحی و غذایی دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز ( دوشنبه، ۲۵ جدی) در خبرنامه‌ای گفته است که صد روز پس‌از زمین‌لرزه مرگبار هرات بسیاری از خانواده‌ها با وجود سرمای شدید هنوز در خیمه یا در فضای باز زنده‌گی می‌کنند. 

این سازمان گفته است که نزدیک به ۹۶ هزار کودک آسیب‌دیده از این زمین‌زلزله‌ها، در زمستان پیشرو به حمایت‌های صحی و غذایی نیاز دارند. 
یونیسف می‌گوید که خانواده‌های آسیب‌دیده از زمین‌لرزه، معیشت و محصولات خود را از دست داده‌اند و در معرض خطر گرسنگی و سوءتغذیه قرار دارند و اگر از این کودکان و خانواده‌ها حمایت‌ همه جانبه صورت نگیرد و خدمات مناسب ارایه نشود، زمستان سخت زندگی آنان را تهدید می‌کند. 

فران اکیزا، نماینده یونیسف در افغانستان در این خبرنامه گفت: «مکتب‌ها و مراکز صحی کودکان آسیب دیده و یا به‌طور کامل ویران شده‌اند. کودکان و خانواده‌ها بدون خانه، شب‌ها در شرایط خطرناکی زندگی می‌کنند و راهی برای گرم کردن سرپناه‌های موقت خود ندارند». 

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در این خبرنامه گفته است که این سازمان تاکنون برای زلزله‌زدگان هرات امکانات صحی و چادر فراهم کرده است. 

در این خبرنامه آمده یونیسف تاکنون ۶۱ فضای آموزشی موقت را برای کودکان ایجاد کرده است و در این برنامه‌های آموزشی تقریبا به ۳ هزارو ۴۰۰ کودک که بیش‌از نیمی از آنان دختران هستند، فرصت آموزش برای نان فراهم شده است. 

این نهاد بین‌المللی همچنان گفته است که در حال حاضر انتقال آب به حدود ۱۹ هزار نفر ادامه دارد و به ۵ هزارو ۴۰۰ خانواده کمک نقدی توزیع شده است. 
براساس گزارش سازمان ملل متحد، در پی زمین‌لرز‌ه پیهم هرات یک هزار و ۵۰۰ تن جان باختند و بیش از ۱۱ هزار تن دیگر زخمی شدند. 

اداره انکشافی سازمان ملل متحد گفته است که این رویداد طبیعی به ۲.۲ میلیون تن آسیب رسانده و نزدیک به ۸ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی به طور کامل تخریب و بیش‌از ۱۷ هزار منزل مسکونی دیگر به طور نسبی آسیب دیده است.

96 هزار کودک از زمین لرزه هرات آسیب دیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد