-ولسوالی-ولایت-سرپل-تحت-کنترل-طالبان-قرار-دارد

مسوولان ولایت سرپل با ابراز نگرانی می گویند که جنگجویان گروه طالبان بر ۵ ولسوالی این ولایت تسلط کامل و یا ۹۰ درصد حاکمیت دارند.

به گزارش افغان نیوز: سید اسدالله دانش عضو شورای ولایتی سرپل، امروز سه شنبه(6، حمل) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح نمود که طالبان بر ولسوالی های کوهستانات حدود سه سال است که تسلط کامل داند و ولسوالی صیاد نیز اکنون توسط این گروه اداره می شود.

آقای دانش می افزاید که ولسوالی های سانچارک، گوسفندی، سوزمه قلعه و بلخآب نیز به ترتیب 90 ،80 و نصف آن بدست مخالفان دولت افتاده و نیروهای امنیتی  قادر به بازپسگیری این مناطق نمی باشند و اقدامی هم نکرده اند.

این عضو شورای ولایتی سرپل تاکید داشت که مردم از ناامنی و نگرانی در این ولایت رنج می برند و راهی برای آسایش ندارند تا بتوانند به راحتی در بیرون از خانه هایشان گشت و گزار کنند.

وی علاوه کرد که گفتگوهای صلح نیز که در این اواخر به شدت جریان دارد هیچ تاثیری بر عملیات شبانه و ایجاد نگرانی بر مردم و نیروهای امنیتی نداشته است.

از سوی هم مولوی نور محمد بیگ یکی دیگر از اعضای شورای ولایتی سرپل می گوید که امنیت سرپل جز ناراحتی و نگرانی مردم این ولایت هیچ تعریف دیگری ندارد.

آقای بیگ خاطر نشان ساخت؛ با این که مکاتب و مراکز صحی و خدماتی در این ولایت فعالیت دارند اما کنترل و اداره آن از سوی طالبان می شود و هیچ قوانینی از دولت در این مراکز قابل اجرا نمی باشد.

نماینده مردم سرپل در شورای ولایتی اضافه می کند که دختران اجازه مکتب رفتن در این ولایت را دارند و طالبان طی مکتوبی به کارمندان دولتی این ولایت نوشته که کارهای خدماتی مطابق شرعیت اسلامی اجرا نمایند.

او افزود که طالبان فعالیت های زیادی را در مراکز بعضی ولسوالی ها مانند سانچارک به سربازان شان آموزش می دهند و هیچ هراسی از وجود دولت در این نواحی ندارند.

آقای بیگ همچنان گفت که مردم طرفدار صلح و دولت اند و از هیچ قانونی مخالفان حمایت نمی کنند اما هراس از جان و مال شان باعث شده تا نسبت به فرمان و قوانین این گروه بی طرف باشند و حرفی نزنند.

وی یادآور شد که فرماندهان زیادی از گروه طالبان در این ولایت رهبری حملات غافلگیرانه و جنگ را بر عهده دارند که غضنفر، مولوی مهدی و ملا هادی از جمله فرماندان مبارزات ضد دولتی در این ولایت محسوب می شوند.

در همین حال سید رضا عالمزاده عضو دیگر شورای ولایتی سرپل اضافه نمود که رهبران طالبان نمی خواهند شناسایی شوند و به همین دلیل نام هایشان را همواره عوض می کنند.

 گزارش از حبیبه حبیبی

5 ولسوالی ولایت سرپل تحت کنترل طالبان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد