آتش-سوزی‌های-جنگلی-در-بخش‌های-از-اروپا

در اثر آتش‌سوزی‎ جنگلی، بخش‎‌هایی از پرتگال، اسپانیا و جنوب فرانسه نیز آتش گرفته‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ اسوشیتد پرس روز (چهارشنبه، 22 سرطان) گزارش داده که آتش‌نشان‎‌ها در تلاش مهار این آتش‌سوزی‎‌ها هستند.

در این گزارش آمده که آندره فرناندز، یک فرمانده حفاظت مدنی در پرتگال، گفته است که آتش‌سوزی‌های متعدد باعث شده که  بیش از ۶۰۰ تن خانه‎‌های‎‌شان را ترک کنند.

او گفته که حدود ۱۲۰ تن به مداوای پزشکی نیاز دارند و از این میان دو تن دچار جراحات جدی شده‌اند.

به گفته سرویس عاجل منطقه‌ای، بیش از ۸۰۰ آتش‌نشان با دو آتش‌سوزی در منطقه خارج از بوردو در جنوب‌غربی فرانسه مقابله کرده‌اند.

بر اساس این گزارش نزدیک به شش هزار و ۵۰۰ تن از اردوگاه‎‌ها و روستاهای منطقه جنگلی در فرانسه تخلیه شده‌اند. تعداد زخمیان مشخص نیست. سرویس عاجل گفته که این دو آتش‌سوزی بیش از یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین را نابود کرده است.

فعالیت در مناطق جنگلی در معرض خطر را ممنوع اعلام شده است. چندین منطقه در جنوب فرانسه به دلیل هوای گرم و خشک و بادهای شدید در حالت هشدار آتش‌سوزی قرار دارند.

طبق گزارش‌ها درجه حرارت در اسپانیا روز سه‌شنبه در چندین شهر جنوبی به بالاترین حد یعنی ۴۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

این گزارش گفته که بیش از ۴۰۰ تن روز سه‌شنبه به دلیل آتش‌سوزی جنگلی که سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در غرب اسپانیا را فراگرفته است، تخلیه شده‌اند.

در تابستان سال گذشته نیز، آتش‌سوزی‌هایی که با بادهای شدید و دمای سوزان تغذیه می‌شد، جنگل‌های نواحی مدیترانه و اژه ترکیه را سوزانده بود.

آتش سوزی‌های جنگلی در بخش‌های از اروپا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد