آتش‌سوزی-در-کلرادوی-امریکا؛-هزاران-نفر-خانه‌های-شان-را-ترک-کردند

مقام‌های ایالت کلرادوی امریکا در آستانه سال نور میلاتی اعلام کرده اند که به دلیل آتش‌سوزی گسترده در شهر بولدر، مرکز این ایالت دست کم ۵۰۰ خانه تخریب و بیش از ۳۵ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های شان شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ تاکنون از تلفات انسانی در این آتش‌سوزی گزارش نشده اما؛ جارد پولیس، فرماندار این ایالت گفته است که برای کسی آسیب نرسیده و این« معجزه شب سال نو» است.

جارد پولیس افزوده است که این آتش سوزی در یک چشم به هم زدن گسترش یافت و مردم تنها چند دقیقه برای نجات جان‌شان فرصت داشتند.

جو پل، کلانتر شهر بولدر پس از ارزیابی خسارات گفته است: نواحی حاشیه شهر به گونه کامل در آتش سوخته است و نواحی غربی و بخش‌های قدیمی شهر سوپریر نیز به گونه کامل از بین رفته که در این نواحی 500 خانه وجود داشت.

او گفته است که بیش از ۳۷۰ خانه در ضلع غربی شهر سوپریور در نزدیکی بولدر در آتش سوخته اند و ۲۱۰ خانه دیگر در بخش قدیمی شهر سوپریور در خطر نابودی ناشی از حریق قرار دارند.

کلانتر شهر بولدر توضیح داد که در بررسی هوایی، چندین خانه دیگر در سایر مناطق نیز در آتش سوخته و امکان افزایش خسارت‌ها وجود دارد.

آتش‌سوزی در مرکز شهر کلرادو روز پنج‌شنبه آغاز و به سرعت در یک هزار و ۶۰۰ هکتار گسترش یافته است.

روز جمعه، برق نزدیک به ۱۷ هزار نفر در ایالت کلرادو قطع بوده و بیشتر افرادی که به برق دسترسی نداشته اند در شهر زندگی می کنند.

مقامات ایالت کلرادو به چگونگی آغاز این آتش سوزی اشاره ای نکرده اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، ایالت های جنوبی و بخصوص غرب امریکا به علت تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی هر ساله شاهد حریق های مهیبی هستند.

آتش‌سوزی در کلرادوی امریکا؛ هزاران نفر خانه‌های شان را ترک کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد