آتش‌سوزی-کالیفرنیا؛-هزاران-نفر-مجبور-به-ترک-خانه‌های‌شان-شدند

سی‌ان‌ان به‌نقل از مقام‌های آتش‌نشانی ایالتی گزارش داده‌ که آتش‌سوزی جنگلی برای سومین روز در مرکز کالیفرنیا ادامه یافته و بیش از ۱۴ هزار هکتار جنگل را سوزانده و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ آتش‌سوزی روز (جمعه، 31 سرطان) در دامنه‌های سیرا نوادای شهر ماریپوسا آغاز شده و در پی آن گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، پس از آن‌که آتش‌سوزی بیش از ۳ هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد، در این شهرستان وضعیت اضطراری اعلام کرد.

شهروندان امریکایی، می‌گویند که خدمات برق در منطقه، روز جمعه حدود ساعت ۴ بعد از ظهر متوقف شد. فعلاً برق نیست و تنها چیزی که می‌بینیم این است که  «آتش سریع‌تر و سریع‌تر به سمت ما می‌آید».

در همین حال، اداره جنگل‌داری و حفاظت از آتش کالیفرنیا، موسوم به «کال‌فایر»، روز شنبه، ۲۳ جولای، اعلام کرده که آتش حداقل ۱۰ سازه را ویران کرده و به ۵ ساختمان دیگر آسیب رسانده است. کال‌فایر افزوده که آن روز آتش‌سوزی ۲ هزار سازه دیگر را هم‌چنان تهدید می‌کرد.

باشندگان کالیفرنیا این هفته موج گرمای شدیدی را تجربه کرده‌اند و بخش‌هایی از شهر شاهد دمای سه رقمی هستند.

این درحالی است که در سال‌های اخیر به دلیل بدتر شدن شرایط خشک‌سالی ناشی از تغییرات آب و هوایی، آتش‌سوزی‌های جنگلی غرب آمریکا شدیدتر شده است. براساس گزارش کال‌فایر، تنها در کالیفرنیا، بیش از ۲.۵ میلیون هکتار در نزدیک به ۹۰۰۰ آتش‌سوزی در یک سال پسین سوخته است.

 

آتش‌سوزی کالیفرنیا؛ هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد