آذربایجان-مناطق-آزاد-شده-را-پاکسازی-میکند

نیروهای ارتش آذربایجان در حال پاک سازی مناطق آزاد شده از اشغال ارمنستان در قره باغ و ناگورنو است، که در گذشته توسط نیروهای ارمنی تخریب و یا ماین گذاری شده است.

به گزارش افغان نیوز: در جریان روزهای گذشته، واحدهای خدمات امنیتی دولت آذربایجان در حال اجرای عملیات ضد تروریستی به منظور سرکوب اقدامات تروریستی و تخریب نیروهای ارمنستان در جنگلات نزدیکی روستای هدروت ولسوالی خواجه وند آذربایجان هستند. این مناطق بعد از سالها اشغال ارمنستان، توسط نیروهای مسلح آذربایجان آزاد شده اند.

در بیانیه مشترک خدمات امنیتی دولت و وزارت دفاع آذربایجان در 13 دسامبر اطلاعاتی در این مورد نوشته شده است.

در اعلامیه ذکر شده که ادعای دولت ایروان علیه آذربایجان بی پایه و غیرقابل قبول است. بنابراین، فعالیتهای تحریک آمیز توسط افراد باقی مانده نیروهای مسلح ارمنستان صورت گرفته است.

از سوی دیگر، دولت آذربایجان و هیات حافظ صلح روسیه در حال اجرای اقدامات لازم برای تامین صلح مطابق با مواد توافقنامه سه جانبه در 10 نوامبر هستند.

دولت آذربایجان افزوده است : "میخواهیم یادآور شویم توافقنامه ای که در نتیجه تلاشهای زیاد به تصویب رسیده است، آتش بس کامل و توقف همه درگیریها را اعلام کرده است. ما از ارمنستان میخواهیم تا مطابق با الزامات این توافقنامه سه جانبه عمل کرده و از اقدامات مخرب که ممکن است اعمال این توافقنامه را به تاخیر بیانداز، خودداری کنند".

آذربایجان که در چارچوب توافقنامه همکاری با حافظان صلح روسیه کار میکند، اقدامات لازم برای تامین صلح و امنیت در منطقه را انجام خواهد داد.

آذربایجان مناطق آزاد شده را پاکسازی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد