آذربایجان-و-ایتالیا-سند-همکاری-های-دوجانبه-امضا-کردند

آذربایجان و ایتالیا در جریان سفر رئیس جمهور آذربایجان به روم، ۲۵ سند همکاری دوجانبه را در بخش های مختلف به امضا رسانده اند.

به گزارش افغان نیوز: الهام علیوف رئیس جمهور آذربایجان سفرش را به ایتالیا پر دست آورد خوانده است و گفته که ایتالیا و آذربایجان به عنوان شرکای استراتژیک همکار یک دیگر خواهند بود.

او افزود: این مشارکت استراتژیک تمام زمینه های همکاری ما را در برمیگیرد.

رئیس جمهور آذربایجان گفته است که همکاری فرهنگی و روابط میان شهری در بین آذربایجان و ایتالیا در حال توسعه است

رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد که سندی میان باکو و روم امضاء خواهد شد که باعث ایجاد فرصتهای بیشمار برای توسعه روابط میان این دو شهر خواهد شد و افزود که همکاریهای مشابه دیگری در میان دیگر شهرهای آذربایجان و ایتالیا نیز وجود دارد.

رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرده است که در جریان سفرش به ایتالیا 25 سند همکاری میان دو کشور به امضا رسیده است.

خرید هواپیما های جنگی از ایتالیا یکی از این سند ها می باشد که بر قدرت نظامی آذربایجان می افزاید.

شهیر رامالدانوف، یکی از کارشناسان نظامی آذربایجان میگوید که با خرید هواپیماهای Alenia Aermachi M-346 Master (M-346) از ایتالیا، آذربایجان قادر خواهد بود تا پنجمین نسل از پیلوتهای جنگنده را آموزش دهد.

رامالدانوف گفت که اینگونه هواپیماها برای آموزش مدرن ایده آل خواهد بود.

به گفته این کارشناس، رئیس جمهور الهام علیوف گفته است که جدیدترین تجهیزات و اسلحه ها در اختیار ارتش آذربایجان قرار خواهد گرفت و این همان چیزیست که ما شاهد آن هستیم

او افزود: M-346 از سالهای 2012 – 2013 تا کنون در حال استفاده بوده است. این نوع هواپیما برای آموزش پیلوتها خریداری شده بود و به تکنالوژی مدرن که مطابق با استانداردهای بین المللی است، مهجز می باشد

M-346 توسط نیروی هوایی ایتالیا، اسرائیل، سنگاپور و پولند به عنوان هواپیمای اموزشی جنگی استفاده میشود.

از سوی دیگر ایتالیا بزرگ ترین همکار تجارتی آذربایجان در اروپا به شمار میرود.

آمار رسمی  گمرکات آذربایجان نشان میدهد که ایتالیا، جمهوری چک و پرتگال بزرگترین مقاصد صادراتی آذربایجان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده اند.

براساس آمار، میزان صادرات آذربایجان به ایتالیا مبلغ 1.1427 بیلیون دالر بوده است، میزان صادرات به جمهوری چک 66.2 میلیون دالر و میزان صادرات به پرتگال به مبلغ 5.99 میلیون دالر بوده است.

 

آذربایجان و ایتالیا 25 سند همکاری های دوجانبه امضا کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد