آرژانتین-یک-هواپیمای-ایران-در-اجاره-ونزویلا-را-توقیف-کرد

به‌گزارش سیمپل فلایینگ یک فروند هواپیمای باری متعلق به شرکت ماهان که در اجاره ونزویلا بوده از سوی آرژانتین متوقف شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بر اساس این گزارش هواپیمای بویینگ مدل ۳۰۰-۷۴۷ ام روز ششم جون در فرودگاه مینیسترو پیستارینی بوینوس آیرس فرود آماده اما؛ مقامات آرژانتین اجازه ترک فرودگاه را نداده‌اند.

گفته می‌شود که از مجموع ۱۶ خدمه هواپیما، ۷ نفر ایرانی و ۹ تن دیگر ونزویلایی بوده‌اند.

این هواپیما متعلق به شرکت ایرانی ماهان ایر و در اجاره شرکت ونزویلایی ایمتراسور بوده است. این هواپیما یکی از سه هواپیمایی است که ونزویلا از شرکت ماهان ایر ایران اجاره کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود هواپیمای توقیف شده تا کنون از مبدای ونزویلا به صربستان، مکزیک، روسیه، بلاروس، پاراگوئه و آروبا پرواز کرده است.

به‌گفته مقامات آرژانتین هواپیما در مسیر کوردوبا-بوینوس آیرس سیستم ترابری‌کننده (ترانسپورتر) خود را خاموش می‌کند که این اقدام به‌عنوان «رفتار مشکوک» تلقی می‌شود چراکه «نشان می‌داد هواپیما نمی‌خواهد در آسمان آرژانتین ردیابی شود.

هواپیما نهایتا در فرودگاه بین‌المللی مینیسترو پیستارینی به زمین می‌نشیند و در بازرسی از آن هیچ چیز مشکوکی یافت نمی‌شود اما؛ تعداد بالای خدمه توجه مقامات را به خود جلب می‌کند.

 برخی رسانه‌های آرژانتین این ادعا را مطرح کرده‌اند که اتباع ایرانی هواپیما احتمالا اعضای سپاه قدس پاسداران هستند.

بر اساس اطلاعات هوایی موجود ۲ روز بعد یعنی روز ۸ جون فرودگاه را ترک می‌کند اما نیم ساعت بعد به دلائل نامعلوم دوباره به فرودگاه بازمی‌گردد و از آن زمان تا کنون زمین‌گیر شده است.

رسانه‌های محلی می‌گویند که خدمه پرواز می‌توانند کشور را ترک کنند اما؛ به دلیل تحریم‌های احتمالی امریکا هیچ شرکتی حاضر به ارائه خدمات و سوخت به هواپیما نیست.

اما؛ ایسنا ادعا کرده است که گذرنامه هفت خدمه ایرانی و ۹ ونزویلایی توقیف شده و آنها قادر به خروج از کشور نیستند.

ایسنا به نقل از روابط عمومی هواپیمایی ماهان نوشته است: «مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و به یک شرکت ونزویلایی فروخته شده است و در اجاره شرکت هواپیمایی نیست.

مسوولان ماهان گفته است که توقیف این هواپیما با نام هواپیمایی ماهان اهداف سیاسی دارد. خدمه‌ی این پرواز نیز در اختیار شرکت هواپیمایی ونزویلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد.

آرژانتین یک هواپیمای ایران در اجاره ونزویلا را توقیف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد