آغاز-روند-توزیع-تذکره-به-مهاجرین-افغان-در-آلمان

نمایندگی‌های سیاسی افغانستان احتمالاً تا دو هفته دیگر روند توزیع مستقیم تذکره را به مهاجرین افغان مقیم آلمان آغاز خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: قونسلگری افغانستان در مونشن آلمان روز چهار شنبه ( دوم دسمبر۲۰۲۰) اعلام نمود که توزیع تذکره به مهاجرین افغان به زودی آغاز می‌شود و این روند سهولت بزرگی را برای ده‌ها هزار مهاجر افغان در آلمان ایجاد می‌کند.

این قونسلگری می‌گوید که افغانان متقاضی تذکره می‌توانند از حالا فورم‌های تذکره تابعیت را به گونه آنلاین خانه پری کرده و به این قونسلگری بفرستند.

صفت الله رحیمی، جنرال قونسل افغانستان در مونشن به «مهاجر نیوز»، گفته است که مهاجرین افغان پس از این می‌توانند در مدت ۱۰ روز تذکره تابعیت شان را از نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در آلمان به دست آورند.

در اعلامیه این قونسلگری آمده است که با توزیع تذکره در نمایندگی‌های سیاسی این کشور در آلمان، دست برخی از افراد که به نام وکیل از این روند اخاذی و سوء استفاده می‌کردند نیز کوتاه می‌شود.

منابع از قونسلگری افغانستان در مونشن به «مهاجر نیوز» گفته اند که چندین شرکت و افرادی که به گونه جعلی تذکره به مردم حتی به شهروندان پاکستانی توزیع می‌کردند به کمک پولیس آلمان بازداشت شده اند.

بر بنیاد آمار این نمایندگی سیاسی افغانستان، در حال حاضر ۲۸۰ هزار پناهجوی افغان در آلمان زندگی می‌کنند. مسئولان قونسلگری افغانستان در مونشن می‌گویند که مراجعین این قونسلگری روزانه به حدود ۳۰۰ تن می‌رسد.

جنرال قونسل افغانستان در مونشن می‌گوید که با آنلاین شدن روند توزیع تذکره و پاسپورت به پناهجویان افغان شمار مراجعین به این قونسلگری کاهش خواهد یافت.

تنها در ۱۰ ماه نخست سال روان میلادی ۱۴۰۰ هزار پاسپورت ،۱۰ هزار تذکره غیابی و ۲۸۰۰ سند حقوقی در نمایندگی سیاسی افغانستان در مونشن به مردم توزیع شده است.

این درحالی است که بعد از شروع موج مهاجرت‌ها به اروپا در سال ۲۰۱۵ صدها هزار افغان به آلمان مهاجرت کردند که اغلب آن‌ها سند هویت و تذکره ندارند. تا حالا مهاجرانی که پاسپورت و تذکره نداشتند، به مشکل بزرگی در گرفتن تذکره که برای تثبیت هویت در آلمان نیاز است، دچار بودند.

آن‌ مهاجران افغان که اصلاً تذکره تابعیت ندارند، مجبورند در نمایندگی‌های سیاسی آلمان درخواست تذکره غیابی بدهند و سپس اعضای خانواده یا وکیل شان در افغانستان آن را طی مراحل کنند. این شیوه اغلباً وقت‌گیر و جنجالی است و برای مهاجرانی که بستگان شان در افغانستان نیستند، بسیار دشوار است.

آغاز روند توزیع تذکره به مهاجرین افغان در آلمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد