آلمان-به-افغانستان-کمک-نقدی-کرد

برنامه جهانی غذا می‌گوید که آلمان ۱۵میلیون یورو در بخش آموزش، سرمایه‌گذاری و کسب درآمد خانواده‌ها در افغانستان کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان جهانی غذا ناوقت روز سه‌شنبه (7 حمل) در خبرنامه‌ای گفته است که وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه کشور آلمان ۱۵میلیون یورو که معادل ۱۶.۴ میلیون دالر می‌شود را با هدف امرار معاش خانواده‌ها و کاهش اثرات بحران آب‌وهوایی در کشور، کمک کرده است.

این سازمان گفته است که با این مقدار پول، مجموع کمک‌های آلمان به افغانستان از سال ۲۰۲۳ تا اکنون، به ۷۸میلیون یورو که معادل ۸۳.۱میلیون دالر می‌شود، رسیده است.

از سوی هم، این سازمان چندی پیش گفته بود که ۲۳.۷ میلیون افغان در سال ۲۰۲۴ به کمک‌های بیشتر بشردوستانه نیاز دارند و ۱۵.۷ میلیون نفر بین نومبر سال ۲۰۲۳ تا مارچ ۲۰۲۴ به شدت در ناامنی غذایی قرار داشته‌اند.

سازمان جهانی غذا گفته بود که ۴ میلیون نفر به شمول ۳.۲ میلیون کودک زیر ۵ سال در افغانستان دچار سوتغذیه‌اند.

از سوی هم، اداره هماهنگ کننده امور بشردوستانه ملل متحد در افغانستان "اوچا" در تازه‌گی گفته است که در جریان سال میلادی، ۲۳.۷ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند.

این سازمان گفته است که ۵۲ درصد از نیازمندان در افغانستان، زنان و دختران استند و از جامعه جهانی خواست تا در کنار زنان و دختران در افغانستان ایستاده شوند زیرا؛ بیشترین آسیب را در افغانستان بانوان متحمل می‌شوند.

اوچا همچنان افزوده که در سال ۲۰۲۳ میلادی، برای هشت میلیون دختر و ۹.۲ میلیون زن در افغانستان کمک‌های حیاتی را فراهم کرده است.

در همین رابطه، رینا امیری، نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان گفته است که بنابر محدودیت‌های کاری بر زنان و دختران در افغانستان، سالانه بیش از یک میلیارد دالر خسارد به اقتصاد افغانستان می‌رسد.

به گفته امیری، محدودیت‌های شدید امارت اسلامی بر کار و آموزش زنان و دختران، در مجموع تمامی افغان‌ها را آسیب پذیر کرده است.

این در حالی است که امارت اسلامی در دو ونیم سال گذشته، محدودیت‌های شدیدی را بر کار و آموزش زنان و دختران وضع کرده‌اند و این امر واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را در پی داشته است.

آلمان به افغانستان کمک نقدی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد