آلمان-طالبان-بدون-حکومت-همه-شمول-به-رسمیت-شناخته-نمی‌شوند

نخست وزیر آلمان می‌گوید؛ تا طالبان معیارهای همه شمول بودن را برآورده نکنند، کشورش برای به رسمیت شناختن حکومت آنان آماده نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان که دوره کاری‌اش در حال ختم شدن است، پس پایان نشست سران گروه 20 با محوریت افغانستان میان کشورهای داری اقتصاد برتر برگزار شده بود، در یک نشست خبری این مطلب را اظهار کرد.

مطلق الحطانی، نماینده ویژه قطر در بخش مبارزه علیه تروریزم و منازعات در یک نشست امنیتی که توسط مرکز«سوفان» میزبانی می‌شد گفت که به رسمیت شناختن حکومت طالبان در اولویت نیست بکله وضعیت بشری در افغانستان، آموزش و رفت آمد آزاد سفرکنندگان از این کشور در اولویت قرار دارد.

پیش از این امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در صحبت با یک رادیوی فرانسوی گفته بود به طالبان باید این پیام برسد که به رسمیت شاختن حکومت آنان توسط جامعه جهانی مشروط می‌باشد و آنها اول باید این شرط ها را بپذیرند.

در کنار کشورهای دیگر سلواکیا و ایتالیا هم گفته اند که برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان تمایل ندارند.

این کشورها می‌گویند بعضی مسائلی وجود دارند که در راه به رسمیت شناختن طالبان مانع ایجاد می‌کنند که یکی از آنها رفتار طالبان در برابر زنان و دختران و اقلیت‌ها می‌باشد.

بااین حال، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان روزگذشته(سه‌شنبه، 20 میزان) در دوحه پایتخت قطر در یک نشست خبری گفت حکومت آنها خواهان داشتن روابط حسنه با تمام کشورهای جهان می‌باشد.

آلمان: طالبان بدون حکومت همه شمول به رسمیت شناخته نمی‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد