آلمان-و-امریکا-برای-پایان-جنگ-در-افغانستان-آمادگی-دارند

وزیر خارجه ایالات متحده امریکا و نخست وزیر آلمان، طی یک دیدار در برلین، پایتخت آلمان، حمایت شان را از "گفتگوهای بین‌الافغانی" برای پایان جنگ در افغانستان اعلام کردند.

به گزارش افغان نیوز: صدای امریکا گزارش داده که مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده و انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان، در دیداری در برلین، پایتخت آلمان، حمایت خود را از "گفتگوهای بین‌الافغانی" برای پایان جنگ در افغانستان اعلام کردند.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده که آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی می‌تواند یک "گام کلیدی" برای تامین صلح در افغانستان باشد.

هم‌زمان با این، وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه این کشور برای صلح افغانستان، سفر جدید خود را به منطقه و افغانستان آغاز کرده است.

براساس این اعلامیه، قرار است زلمی خلیلزاد به افغانستان، پاکستان، قطر و امارات متحده عربی سفر کند و هم‌چنین قرار است از بلجیم و آلمان نیز دیدن کند.

وزارت خارجه امریکا گفته که آقای خلیلزاد در کابل با مقامات افغان و نمایندگان جامعه مدنی و جریان‌های سیاسی دیدار کرده و نیز در جریان سفرهای بین‌المللی خود، تلاش خواهد کرد تا حمایت جهانی را از روند صلح افغانستان جلب کند.

این درحالی است که ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان در پیامی که به مناسب عید فطر منتشر کرده، یک‌بار دیگر تاکید داشته است که طالبان حاضر به گفتگو با دولت افغانستان نیستند.

آلمان و امریکا برای پایان جنگ در افغانستان آمادگی دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد