آلمان-کاردار-سفارت-کره-شمالی-را-احضار-کرد

وزارت امور خارجه آلمان، در اعلامیه‌ای می‌گوید که کاردار سفارت کره شمالی در برلین را در پی احتمال اعزام نیرو از این کشور برای جنگ علیه اوکراین احضار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (چهارشنبه، ۲ عقرب) در ایکس اعلام کرد:«اگر کره شمالی با نیروهای نظامی از جنگ تهاجمی روسیه در اوکراین پشتیبانی کند، این موضوع بسیار جدی بوده و نقض قوانین بین‌المللی است.»

دو روز پیش نیز وزارت خارجه‌ی کوریای جنوبی، سفیر روسیه در این کشور را در اعتراض به «اعزام نیروهای کوریای شمالی به روسیه برای استقرار در اوکراین»، احضار کرده بود.

وزارت خارجه کوریای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این درخواست به سفیر روسیه ابلاغ شده‌است.

پیش‌تر کرملین ادعاهای کوریای جنوبی مبنی بر ادعا‌های اعزام نیرو نظامی از سوی کوریای شمالی برای کمک به روسیه در جنگ اوکراین را رد کرده بود.

کیم هونگ کیون، افزوده که حضور نیروهای کوریای شمالی در جنگ اوکراین نقض قطعنامه‌های سازمان ملل و منشور این سازمان است و تهدیدی جدی برای امنیت کوریای جنوبی و منطقه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرده است: «ما به شدت همکاری نظامی غیرقانونی کوریای شمالی از جمله اعزام نیرو به روسیه را محکوم می‌کنیم. ما با همکاری جامعه بین‌المللی و با استفاده از همه ابزارهای موجود، به هر اقدامی که منافع امنیتی ما را تهدید کند، پاسخ خواهیم داد.»

سفیر روسیه در واکنش به این انتقاد‌ها گفته است که همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ بر اساس قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد و تهدیدی برای امنیت کوریای جنوبی نیست.

وزارت امور خارجه آلمان اما معتقد است، پشتیبانی کره شمالی از روسیه، امنیت آلمان و نظم صلح اروپایی را مستقیما تهدید می‌کند.

در همین حال، آژانس جاسوسی کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد، کره شمالی هزار و ۵۰۰ نیروی ویژه را برای آموزش در پایگاه‌های نظامی محلی روسیه فرستاده و آنها احتمالا برای نبرد در جنگ علیه اوکراین به کار گرفته خواهند شد.

کره شمالی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اعزام نیرو به روسیه برای شرکت در جنگ اوکراین را تاکنون تکذیب کرده است.

نماینده کره شمالی در کمیته مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک پیش‌تر گفته بود: «این اتهامات ساخته کره جنوبی با هدف آسیب رساندن به وجهه جمهوری دموکراتیک خلق است.»

 

آلمان کاردار سفارت کره شمالی را احضار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد