آمادگی-ارتش-تایوان-برای-رویارویی-با-چین

ارتش تایوان در واکنش به مانور نظامی چین در اطراف آب‌هایش گفته است که «در حال آماده شدن برای جنگ بدون جنگ‌طلبی» است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع تایوان امروز (پنج‌شنبه، 13 اسد) در توییتی نوشت:« ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما وقتی پای امنیت و حاکمیت به میان می‌آید، کنار نمی‌رویم».

به گفته ارتش تایوان، رزمایش بی‌سابقه چین برای تغییر وضعیت در منطقه است.

وزارت دفاع تایوان گفته است که «از اصل آماده شدن برای جنگ بدون جنگ طلبی دفاع کرده و از ایجاد اختلافات اجتناب می‌کند».

هم‌زمان با این وزارت خارجه تایوان از جامعه جهانی خواست تا از چین بخواهد که فعالیت نظامی خود را متوقف کند.

رزمایش 4 روزه ارتش چین روز چهار شنبه (12 اسد) با ورود نانسی پلوسی، رییس نمایندگان امریکا به تایوان آغاز شد و امروز پرتابه‌هایی به بخش شرقی تنگه تایوان شلیک کرده که بخشی از رزمایش نظامی پکن بوده است.

روز گذشته ۲۷ هواپیمای نظامی چینی به منطقه دفاع هوایی تایوان به پرواز درآمدند.

نانسی پلوسی که بلندپایه‌ترین مقام امریکایی است که طی 25 سال اخیر به تایوان سفر می‌کند، صبح روز چهارشنبه (13 اسد) با ریيس جمهور و نمایندگان پارلمان تایوان دیدار و گفتگو کرد.

سفر پلوسی در حالی انجام شد که پیش‌تر مقام‌های چینی هشدارهای شدیدالحنی در خصوص عواقب این سفر به طرف آمریکایی داده بودند. پکن می‌گوید واشنگتن تاوان این «اشتباه» خود را خواهد پرداخت.

همزمان با حضور پلوسی، چند فروند جنگنده چینی در تنگه تایوان به پرواز در آمدند.

هم زمان با ورود پلوسی به تایوان، ژی فنگ، معاون وزیر امور خارجه چین، سه‌شنبه شب نیکلاس برنز، سفیر امریکا در چین را فراخواند تا مراتب اعتراض شدید پکن نسبت به سفر نانسی پلوسی به تایوان را اعلام کند.

در همین حال عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه شامگاه روز گذشته  در توییتی نوشته است که روابط چین و امریکا بر امنیت، ثبات و رفاه منطقه تأثیر دارد.

بلخی گفت که امارت اسلامی بر سیاست اصولی چین واحد پافشاری می‌کند و می‌خواهد اختلافات بین چین و ایالات متحده را از راه‌های مناسب حل کند تا بتوانند برای صلح، ثبات و توسعه منطقه و جهان با یکدیگر همکاری کنند.

آمادگی ارتش تایوان برای رویارویی با چین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد