آمادگی-روسیه-برای-تصرف-شهر-استراتژیک-لیسیچانسک-اوکراین

با افزایش حملات روسیه در شرق اوکراین، اکنون مسکو برای تصرف شهر استراتژیک لیسیچانسک آماده می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ حملات روسیه چندین هفته است که در ناحیه سورودونتسک و لیسیچانسک، دو شهر کلیدی برای کنترل دونباس متمرکز شده است. 

لیسیچانسک، واقع در استان لوهانسک که پیش از جنگ ۱۱۵ هزار نفر جمعیت داشت، در حال آماده شدن برای نبردهای خیابانی احتمالی در صورت تصرف کامل سورودونتسک توسط نیروهای روسی است.

علیرغم برتری روسیه در دونباس مقاومت نیروهای اوکراینی امکان بازپس گیری مواضعی نظیر محله بیلوگوریوکا را، که در ماه مه توسط مسکو تصرف شده بود، برای آنان فراهم آورده است.

ارتش روسیه مدعی شده که از زمان آغاز درگیری‌ها، دستکم ۷ هزار «مزدور خارجی» از ۶۴ کشور به اوکراین رسیده‌اند و نزدیک به ۲ هزار نفر از آن‌ها کشته شده‌اند. 

روز جمعه یک شبکه تلویزیونی دولتی روسیه ویدئویی از دو امریکایی را پخش کرد که به عنوان داوطلب برای همراهی با نیروهای اوکراینی رفته بودند و چند روز از مفقود شدن آن‌ها می‌گذشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا روز شنبه تایید کرد که عکس‌ها و فیلم‌های دو شهروند امریکایی که گفته می‌شود توسط نیروهای نظامی روسیه در اوکراین به اسارت درآمده‌اند، رویت کرده است.

پیشتر جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، در پی مفقود شدن این افراد از شهروندان آمریکایی خواسته بود از سفر به اوکراین خودداری کنند.

 

 

آمادگی روسیه برای تصرف شهر استراتژیک لیسیچانسک اوکراین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد