آمادگی-روسیه-برای-مبارزه-با-تروریزم-در-افغانستان

معاون وزیر خارجه روسیه از تهدیدات ناشی از حضور گروه القاعده و داعش در افغانستان برای رسیه و کشورهای آسیای میانه ابراز نگرانی کرده و می‌گوید که روسیه آماده است تا در زمینه مبارزه با تروریزم در افغانستان همکاری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ الگ سیرومولوتوف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی گفته است: «علیرغم این واقعیت که هنوز صحبتی از افزایش فعالیت‌های تروریستی در مرزهای ما نشده‌است؛ اما ما آماده‌ایم تا در ایجاد تلاش‌های ضد تروریزم در مسیر افغانستان کمک کنیم».

معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که کشورش با توجه به زمینه‌های مهم کاری، تعامل دوجانبه با کشورهای منطقه و ایجاد ظرفیت سازوکارهای منطقه‌ای چندجانبه مانند سازمان همکاری شانگهای در این زمینه همکاری خواهد کرد.

او افزوده که طالبان تضمین داده‌اند که از افغانستان هیچ کشوری تهدید نخواهد شد اما؛ فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور باعث نگرانی است« البته انتظار داریم در این زمینه نتایج عملی داشته‌باشیم».

سیرومولوتوف تاکید کرده است که خطرات گسترش تروریزم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان وجود دارد و فعالیت گروه‌های تندرو در خاک این کشور و بالاتر از همه در مناطق مرزی آن باعث نگرانی کشورهای همسایه و کل منطقه شده‌است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز دو روز پیش در دیدار با امام‌علی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان وضعیت امنیتی مرزهای افغانستان را نگران‌کننده خوانده و گفته‌بود که این خطری است که مسکو تلاش کرده برای کاهش آن از طریق تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیکستان به واسطه سلاح‌ و تجهیزات دیگر وارد عمل شود.

این در حالی است که مقام‌های طالبان همواره تاکید کرده است که هیچ کشوری از خاک افغانستان تهدید نخواهد شد.

آمادگی روسیه برای مبارزه با تروریزم در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد