آمریکا-با-ذهنیت-جنگ-سرد

وزارت امور خارجه چین در واکنش به اعلام راهبرد جدید امنیت ملی امریکا و شناسایی چین به عنوان قدرت رقیب، از واشنگتن خواست ذهنیت جنگ سرد و بازی برد - باخت را کنار بگذارد.

به گزارش افغان نیوز: ترامپ در سخنرانی خود چین و روسیه را به عنوان 'قدرت رقیب' شناسایی کرده و پکن و مسکو را 'قدرت های تجدیدنظرخواهی' توصیف کرد که قصد دارند نظم جهانی را علیه ارزش ها و منافع امریکا شکل دهند.

در همین حال هوآ چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته که امریکا ذهنیت جنگ سرد و مفهوم بازی با جمع جبری صفر(برد - باخت) را کنار بگذارد.

چون یینگ هشدار داد واشنگتن در صورت ادامه چنین سیاستی به خود و دیگران آسیب می رساند.

وی تاکید کرد: چین قاطعانه از حاکمیت ملی، امنیت و حق پیشرفت خود صیانت خواهد کرد و هیچ کس نباید چنین خیالی در سر داشته باشد که چین به منافع خود آسیب بزند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه نیز آمده است که پیام اصلی استراتژی جدید امنیت ملی امریکا همکاری سازنده و برابر با کشورها برای حل و فصل مشترک مسائل موجود نیست بلکه شامل رویارویی است.

در این اعلامیه آمده است که تقویت توانمندی اقتصادی و نظامی روسیه و چین به عنوان چالشی برای امریکا خوانده شده است. به عبارت دیگر مقام های امریکایی نمی خواهند روسیه و چین را دو قدرت مقتدر ببینند و از دست دادن موقعیت سابق خود هراس دارد".

آمریکا با ذهنیت جنگ سرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد