آموزش-دختران-شرط-به-رسمیت-شناختن-طالبان-باشد

معاون منشی عمومی ملل متحد گفته است که آموزش دختران درافغانستان باید شرط اساسی برای به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان از سوی جامعه جهانی باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ امینه محمد، معاون منشی عمومی ملل متحد در نشستی در مورد آینده آموزش دختران در افغانستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته است که کمک‌های جهانی به افغانستان باید به گونه‌ی« مطلق» به آموزش زنان و دختران افغان مشورط شود.

معاون منشی عمومی سازمان ملل متحد گفته است: «برای به رسمیت شناخته شدن باید توانایی برای مبدل شدن به بخشی از خانواده‌ی جهانی نشان داده شود که یک سری ارزش‌ها و حقوق شامل آن است که باید به آن توسل جسته شود. آموزش، به ویژه برای زنان و دختران، در درجۀ نخست و در محور قرار دارد».

خانم محمد جامعه جهانی را ترغیب کرد تا از تجارب زنان افغان استفاده کرده و آنان را در حفظ دستآوردهای دو دهۀ پسین در زمینۀ آموزش دختران حمایت کند.

این مقام سازمان ملل متحد به زنان افغانستان گفت؛ مطمین باشید که ما به بلند کردن صدای شما ادامه داده و برای به رسمیت شناخته شدن هر دولتی که در افغانستان رویکار می‌آید، آموزش دختران را شرط اساسی می‌گذاریم.

این در حالی است که تا کنون دختران دانش آموزش دوره متوسطه و لیسه از آموزش بازمانده اند و وزارت معارف طالبان گفته است که طرح بازگشایی مکاتب دختران زیر کار است و تا هنوز نهایی نشده است.

آموزش دختران شرط به رسمیت شناختن طالبان باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد