آنتونی-بلینکن-درباره-خروج-از-افغانستان-به-اعضای-کانگرس-امریکا-پاسخ-می‌دهد

انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، هفتۀ آینده به پرسش‌های شماری از قانونگذاران کانگرس امریکا در مورد هرج و مرج در جریان عملیات خروج نظامیان امریکایی از افغانستان پاسخ می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز به نقل از صدای امریکا؛ قانونگذاران مخالف جمهوریخواه و شماری از هم حزبی‌های دموکرات جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده چگونگی تخلیۀ نظامیان امریکایی، شهروندان ملکی امریکا و هزاران شهروند افغان از افغانستان را به باد انتقاد گرفته اند.

انتقادات از حکومت آقای بایدن زمانی اوج گرفت که در حملۀ انتحاری مهاجم داعش در برابر یکی از دروازه‌های ورودی میدان هوای کابل ۱۳ نظامی امریکایی و کم از کم 170 غیرنظامی، عمدتاً افغان‌ها به شمول زنان و کودکان،کشته شدند.

انتظار می‌رود که سه شنبه آینده، آقای بلینکن با پرسش‌های سخت و جدی اعضای کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده روبرو شود که چرا روند تخلیه را وقت‌تر آغاز نکرده بود، هرچند آقای بایدن مهلت نهایی خروج از افغانستان را تعیین کرده بود.
 

از سوی هم، جو بایدن از تصمیم خود مبنی بر خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان دفاع کرده و گفته است که نمی‌خواست جنگ بی پایان افغانستان را به پنجمین رییس جمهور در امریکا به میراث بگذارد.

آنتونی بلینکن درباره خروج از افغانستان به اعضای کانگرس امریکا پاسخ می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد