آی‌آر‌سی--کشور-با-خطر-تشدید-بحران-بشری-مواجه-هستند

کمیته بین‌المللی نجات (IRC) در گزارشی، فهرست ۲۰ کشوری را منتشر کرده در سال ۲۰۲۴ با خطر بدترشدن بحران بشری مواجه اند.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیته بین‌المللی نجات امروز (پنج‌شنبه، 23 قوس) با نشر گزارشی تازه  اعلام کرد که تغییرات اقلیمی، تشدید درگیری‌های مسلحانه، افزایش بدهی‌ها و کاهش حمایت‌های بین‌المللی باعث تسریع بحران‌های بشردوستانه در سراسر جهان و افغانستان در سال ۲۰۲۴ خواهد شد.

براساس این گزارش، افغانستان بار دیگر در میان نه کشور آسیایی، پس از سودان و فلسطین در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در فهرست سالانه نظارت اضطراری کمیته بین‌المللی نجات، در جایگاه نخست سودان و پس از آن سرزمین‌های فلسطینی اشغالی و سودان جنوبی قرار دارند.

در گزارش این کمیته آمده است که شماری افرادی که در سال جاری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند نیز به ۳۰۰ میلیون تن رسیده است.

دیوید میلیبند، رییس و مدیرعامل کمیته بین‌المللی نجات گفته است: «این بدترین زمان است... آمار ارائه شده و داستان‌هایی که در اینجا گفته می شود فقط مشکل IRC نیست، بلکه مشکل جهان است.  آنها سزاوار درک و حل شدن هستند».

او افزوده است که سرفصل های امروز به درستی تحت سلطه بحران غزه است و سرزمین های اشغالی فلسطین به عنوان دومین مکان تشدید بحران بشری است.

این در حالی است که به تازگی سازمان ملل برای رسیدگی به بحران بشری در جهان برای سال آینده‌ میلادی، ۴۶ میلیارد دالر بودجه درخواست کرده که از این میان سه میلیارد آن مربوط افغانستان می‌شود.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستان سازمان ملل (اوچا) با نشر اعلامیه‌ای روز سه‌شنبه هفته جاری گفته است که افغانستان در میان پنج کشوری است که به بیشترین کمک‌ بشری نیاز دارد و در سال آینده میلادی برای کمک رسانی نیاز به سه میلیارد دالر دارد.

این دفتر در سال ۲۰۲۳ برای افغانستان چهار میلیارد و شش میلیون دالر درخواست داده بود اما؛ این میزان بودجه تامین نشد و به‌گفته‌ اوچا، در نتیجه‌ شکاف مالی، ۱۰ میلیون نفر از ماه می تا نوامبر در افغانستان دسترسی به کمک‌های غذایی را از دست دادند.

طبق اعلامیه اوچا، در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۸۱ میلیون نفر در ۷۲ کشور برای دریافت کمک‌های بشردوستانه و حمایت در سال آینده هدف‌گذاری شده‌اند.

آی‌آر‌سی: 20 کشور با خطر تشدید بحران بشری مواجه هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد