ائتلاف-امانوئل-مکرون-اکثریت-مطلق-را-از-دست-داد

شمارش نخستین آرای دومین دور انتخابات پارلمانی فرانسه نشان می‌دهد که ائتلاف طرفداران امانوئل مکرون، رییس جمهور این کشور نتوانسته اکثریت مطلق آراء را از آن خود نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ در شمارش نخستن آرای دومین دور انتخابات پارلمان فرانسه هرچند ائتلاف مکرون در کسب آراء پیشتاز بوده اما؛  نتوانسته «اکثریت مطلق» را از آن خود کند.

دو رقیب اصلی امانوئل مکرون در این انتخابات، ائتلاف نیروهای چپ و سبزها تحت عنوان «اتحادیه جدید مردمی اکولوژیکی و اجتماعی (NUPES) » به رهبری ژان لوک ملانشون و حزب راست افراطی «اجتماع ملی (RN) » به رهبری مارین لوپن بودند.

برآوردهای نخستین نشان می‌دهد که ائتلاف ماکرون بین ۲۱۵ تا ۲۵۰ کرسی را در اختیار خواهد داشت که بسیار دورتر از ۲۸۹ کرسی اکثریت مطلق از مجموع ۵۷۷ کرسی خواهد بود.

چپ‌ها و سبزهای عضو «اتحادیه جدید مردمی اکولوژیکی و اجتماعی» نیز با کسب ۱۵۰ تا ۲۰۳ کرسی در مجلس ملی فرانسه، به نیروی اصلی اپوزیسیون تبدیل می‌شوند.

در صورت تایید این نتایج، این پرسش مطرح خواهد شد که آیا ماکرون می‌تواند با کمتر از ۳۰۰ نمایندۀ همفکر در پارلمان، اصلاحاتی را که در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ وعده داده بود، عملی کند یا خیر؟

مکرون در زمان کارزار انتخاباتی‌اش وعده‌ کاهش مالیات‌ها، افزایش سن بازنشستگی و اصلاح برنامه رفاهی را به شهروندان فرانسه داده بود.

ائتلاف امانوئل مکرون اکثریت مطلق را از دست داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد