اتاق-تجارت-بین-المللی،-نهاد-ناظر-سازمان-ملل-گردید

مجمع عمومی سازمان ملل موقف اتاق تجارت بین المللی را به عنوان ناظر در این سازمان با اکثریت آرا مورد تایید قرار داد.

به گزارش افغان خبر: موقف و نقش جدید اتاق تجارت بین المللی بزرگترین حامی سکتور خصوصی در سازمان ملل برای اولین بار در طول تاریخ 71 ساله سازمان ملل اتخاذ شد

تغییر موقف اتاق تجارت بین المللی از مشورتی به ناظر در سازمان ملل، در حقیقت نقطه عطف توسعه تعهدات سکتور خصوصی در تطبیق اهداف بزرگ توسعوی جهان همچون تطبیق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل الی 2030 می باشد.

این نهاد بزرگترین نماینده و مدافع سکتور خصوصی جهان با بیش از 5.6 میلیون عضو از 100 کشور جهان میباشد.

این تصمیم امروز چهارشنبه (24قوس) توسط نمایندگان 193 کشورعضو سازمان ملل در هفتاد و یکمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت.

برای اولین بار است که یک سازمان تجارتی منحیث ناظر در مجمع سازمان ملل حضور پیدا خواهد نمود. لست اعضای ناظر سازمان ملل بسیار محدود و مختص سازمان های دولتی می باشد.

سونیل باهارتی میتال رئیس عمومی اتاق تجارت بین المللی گفت: "تصمیم امروز در حقیقت برسمیت شناختن مشارکت سکتور خصوصی در نیل به جهان مرفه تر و صلح آمیزتر می باشد. برای غلبه بر چالشهای موجود در جوامع ما از تغییر اقلیم گرفته تا بحران عظیم مهاجرت تنها یک راه وجود دارد، اینکه حکومت ها و نهادهای مدنی دست به دست هم با سکتور خصوصی مشترکاً کار کنند.

تصویب موقف جدید اتاق تجارت بین المللی منحیث ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل، در حقیقت یک پیام قوی و واضح در راستای برسمیت شناختن سکتور خصوصی ببه عنوان یک شریک قوی سازمان ملل می باشد.

وی افزود:"ما آماده و متعهد هستیم تا سکتور خصوصی در تطبیق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل الی 2030 ،نقش گسترده ای بازی کند."

درخواست تغییر موقف اتاق تجارت بین المللی از مشورتی به ناظر در سازمان ملل توسط کشور فرانسه منحیث کشور

میزبان اتاق تجارت بین المللی با حمایت 22 کشور عضو سازمان ملل قبلا ارائه گردیده بود.

اتاق تجارت بین المللی به طور گسترده با سازمان های وابسته و کمیته های تخصصی سازمان ملل در سراسر جهان به ارتباط مسائل مختلف، از استندرهای تجارتی گرفته تا مسائل تغییر اقلیم، طی سالهای متمادی، همکاری کرده است.

اتاق تجارت بین المللی منحیث نماینده رسمی سکتور خصوصی در سراسر جهان، در پروسه تسوید اهداف توسعه پایدار سازمان ملل الی 2030 و در نهایت تصویب آن در مجمع عمومی سازمان ملل، نقش عمده ای بازی نموده است.

جان دانیلویچ، سکرتر جنرال اتاق تجارت بین المللی گفت: "این یک افتخار بزرگ برای اتاق تجارت بین المللی است که بعد از این نقش ناظر در سازمان ملل خواهد داشت.

اتاق تجارت بین المللی، نهاد ناظر سازمان ملل گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد