اتحادیه-آفریقا-عضو-جی-شد

اعضای جی ۲۰ با عضویت دایمی اتحادیه افریقا موافقت کردند. پس از اتحادیهٔ اروپا، اتحادیهٔ افریقا دومین بلاک بزرگ منطقه‌ای است که به عضویت این گروه پذیرفته شده است.

به گزارش افغان نیوز: نرندرا مودی، صدراعظم هند، روز شنبه (۱۸ سنبله) گفت: عضویت دایمی جی-۲۰ یا بیست اقتصاد عمدهٔ جهان به اتحادیهٔ افریقا اعطا شد.

غزالی عثمانی، رییس کنونی اتحادیهٔ افریقا، ضمن استقبال از پذیرفته شدن اتحادیهٔ افریقا به جی-۲۰ گفت که ''این روز نه تنها برای من، بلکه برای همه [کشور‌ها] در افریقا یک روز بزرگ است."
اتحادیهٔ افریقا ۵۵ عضو دارد قارهٔ افریقا که ۱.۴ میلیارد جمعیت دارد، مجموعهٔ عاید خالص این قاره به سه ترلیون دالر در سال می‌رسد.
پیش از این، جی-۲۰ شامل ۱۰ کشور و اتحادیه اروپا بود که ۸۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می داد و افریقای جنوبی یگانه کشور عضو این قارهٔ افریقا بود.
در این نشت آقای مودی خطاب به سران گروه جی-۲۰  گفت که آنان باید برای مشکلات گسترده در سطح جهان راه‌ حل‌های عملی جستجو کنند، مشکلاتی که منشای آن نوسانات اقتصادی در کشور‌های مختلف جهان است. به گفتهٔ صدراعظم هند، این چالش‌های اقتصادی کشور‌های غربی و شرق را منقسم می‌کند.
او همچنین افزود: که جی-۲۰ به سایر مسایل از جمله مبارزه با تروریزم، امنیت سایبری، صحت و امنیت آب رسیدگی کند.

اتحادیه آفریقا عضو جی 20 شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد