اتحادیه-اروپا-تحریم‌‌های-بزرگ-و-هدف‌مند-را-بر-روسیه-وضع-می‌کند

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که پس از حمله روسیه بر اوکراین، این اتحادیه تحریم‌‌های بزرگ و هدف‌مند را علیه روسیه وضع خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ اورسولا فن در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا  امروز( پنج‌شنبه، 5 حوت) گفته است که این اتحادیه تحریم‌ بزرگ را برای زیان رساندن مالی، مسدودکردن دارایی‌ها و ممنوعیت صادرات بر روسیه اعمال خواهد کرد.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که رهبران این اتحادیه پس از هفته‌ها گفتگو، بسته‌‌ای بزرگ تحریمی را آماده کرده‌اند. قرار است آنان در مورد این بسته با بریتانیا که اکنون عضویت این اتحادیه را ندارد، بحث کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است که امریکا نیز به‌زودی بسته‌های تحریمی‌اش را علیه روسیه تصویب می‌کند.

فن در لاین افزوده است که این تحریم‌ها دست‌رسی روسیه به فناوری‌ها و هم‌چنان بازارهای کلیدی‌ای که به آن نیاز دارد را بسته می‌کند. به گفته او قرار است این تحریم‌ها به بخش‌های استراتژیک اقتصاد روسیه آسیب برساند.

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا تاکید کرد که در نتیجه این تحریم‌ها، دست‌رسی بانک‌های روسی به بازارهای مالی اروپا نیز مسدود می‌شود.

اورسولا فن درلاین تصریح کرد که این تحریم‌ها خسارات سنگینی بر منافع مسکو وارد می‌کند تا عزم و قدرت دموکراسی را دست کم نگیرد.

این در حالی است که امریکا، بریتانیا و این اتحادیه پیش‌تر برخی از مقام‌های روسی را تحریم‌ و تجارت اوراق قرضه دولتی روسیه را ممنوع اعلام کرده بودند.

اتحادیه اروپا تحریم‌‌های بزرگ و هدف‌مند را بر روسیه وضع می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد