اتحادیه-اروپا-مکتب-را-در-کشور-بازسازی-می‌کند

سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این اتحادیه، ۴۰۰ باب مکتب را در مرکز و ولایت‌های افغانستان ترمیم و بازسازی خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت معارف ا.ا با نشر اعلامیه در ایکس گفته است که رافائیلا ادیس، سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا این مطلب را روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۲ قوس) در دیدار با حبیب‌الله آغا، سرپرست این وزارت مطرح کرده است.

طبق اعلامیه، خانم ادیس گفته است که بودجه‌ بازسازی این مکتب‌ها را به ‌زودی در اختیار یکی از نهادهای همکار قرار خواهد داد.

در اعلامیه به نقل از سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان آمده است که آنان همچنان برای دسترسی کودکان بازمانده از آموزش، صنف‌های آموزش محلی را در سراسر کشور افزایش خواهند داد.

طبق اعلامیه‌ وزارت معارف، خانم ادیس افزوده است که کمک‌های اتحادیه اروپا به افغانستان مشروط نیست و شامل بخش معارف نیز می‌شود.

او گفته که اتحادیه اروپا 143 میلیون یورو برای تقویت خدمات اساسی و معیشت مردم به افغانستان کمک می‌کند که این کمک بخش معارف را نیز شامل می‌شود.

در اعلامیه آمده است که حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف در این دیدار افزوده که چهل سال جنگ، افغانستان را از قافله پیشرفت عقب انداخته و پیشرفت مستلزم نظام قوی معارف است.

حبیب‌الله آغا گفته است: «بنا ما می خواهیم تا به هدف پیشرف و خود کفایی کشور، نظام تعلیمی را رشد و توسعه داده و به دست هر طفل خود قلم و کتابچه بدهیم تا با کسب تعلیم و تخصص وطن خود از این عقب مانی و مشکلات موجوده نجات دهند».

این در حالی است که بیش از دو سال می‌شود که دروازه مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود می‌باشد.

اتحادیه اروپا 400 مکتب را در کشور بازسازی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد