احتمال-آب‌خیزی-در-شماری-از-حوزه‌های-دریایی-کشور

وزارت انرژی و آب از احتمال وقوع سیلاب و آب‌خیزی در شماری از حوزه‌های دریایی کشور هشدار داده و از مردم خواسته است تا از زنده‌گی در کنار دریاها خودداری کنند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب در اطلاعیه‌ای گفته است که در پی وقوع ابرآلوده‌گی، افزایش درجه حرات، بارش باران، آب شدن برف‌ها و جاری شدن سیل، احتمال دارد از پانزدهم تا هژدهم حمل، سطح آب‌ها در شماری از حوزه‌های دریایی بلند برود.

این ریاست گفته است که این احتمال از تحلیل و مقایسه ارقام مربوط به بارنده‌گی‌ها، یافته‌های برف‌استیشن‌ها و پیش‌بینی ادارات هواشناسی معتبر جهانی به دست آمده است.

ریاست منابع آب، نقشه‌ای را نیز از ساحات معروض به خطر در جریان این روزها منتشر کرده است. بر اساس این نقشه، احتمال آب‌خیزی در مسیر دریاهای فیض‌آباد، کشم، تشکان، پنج، تالقان، کندز، بغلان، بلخ، سرپل، جوزجان، هریرورد، فراه‌رود، هلمند، خوست، لوگر، کابل، پنجشیر و لغمان متصور است. ریاست منابع آب تأکید کرده است که این آب‌خیزی حاصل بارش باران و وقوع سیل و آب شدن برف در ساحات برف‌گیر کشور است.

ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب در این اطلاعیه از مردم پایین‌دست این دریاها خواسته است در جریان آب‌خیزی از زنده‌گی در کنار دریاها خودداری کنند. از مردم بالادست این دریاها نیز خواسته شده است به محض مشاهده نشانه‌های آب‌خیزی به مردم پایین‌دست از این واقعه اطلاع بدهند تا به این ترتیب از وارد آمدن تلفات به مردم جلوگیری شود.

این درحالی است که شماری از ولایات کشور از دوازدهم حوت پارسال تا پانزدهم حمل امسال سه بار شاهد بارش شدید باران و وقوع سیل مدهش و مرگ‌بار بوده است. دست‌کم ۱۵۰ نفر در پی جاری شدن سیل در این مدت در ولایات مختلف کشور جان باخته‌اند.

احتمال آب‌خیزی در شماری از حوزه‌های دریایی کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد