احتمال-مسدود-شدن-مرکز-رای-دهی-در-بامیان

مسوولین کمیسون مستقل انتخاباتی ولایت بامیان طی یک کنفرانس مطبوعاتی با حضورنماینده های احزاب سیاسی، عضو شورای ولایتی، نماینده های شورای مردمی، جامعه مدنی و رسانه ها، از حذف ۲۳ مرکز رای دهی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش افغان نیوز: علی شاه مصباح، رییس کمیسیون مستقل انتخابات ولایت بامیان در این کتفرانس، از حذف 23 مرکز رای دهی ابراز نگرانی کرده، گفت: " اگر حضور مردم در روند ثبت نام همین گونه ادامه یابد؛ یعنی کم رنگ باشد، احتمال حذف بیش از 23 مرکز رای دهی تنها در مرکز این ولایت تحقق خواهد یافت.

آقای مصباح با ابراز نگرانی، افزود که دلیل حدف شدن این مراکز رای دهی حضور کم رنگ مردم در  روند ثبت نام رای دهندگان می باشد: از آغاز روند ثبت نام تا بحال در تمامی ساحات مرکز بامیان در حدود بیش از هجده هزار نفر ثبت نام کرده اند که پنجاه و یک ونیم 51.5 درصد آن را زنان تشکیل میدهد. وی علاوه کرد، ما خواهان تمدید روند ثبت نام رای دهنده گان هستیم و می خواهیم حداقل برای دو هفته تمدید گردد.

آقای محمدی یکی از نمایندگان احزاب سیاسی گفت؛ در خیلی از قریه های این ولایت تا حال سایت ثبت نام رای دهنده گان باز نشده است و همچنان در خیلی از جاها توزیع تذکره آغاز نگردیده، قرار است تا چند روز آینده روند ثبت نام رای دهنده گان مسدود شود 

اما مردم؛ تهدیدات امنیتی و بی باوری شان را نسبت به نتیجه ی نا معلوم انتخابات، دلایل عمده ی عدم اشتراک شان در پروسه ی انتخابات آینده عنوان می کنند. در یک نظر سنجی که از سوی رسانه های ولایت بامیان انجام شده است نشان می دهد که احتمال میرود 50 درصد باشندگان این ولایت در پرسه انتخابات شرکت نکنند.

از سوی دیگر، فعالین مدنی، احزاب سیاسی و نماینده های مردم خواهان تمدید روند ثبت نام رای دهنده گان می باشند.

این در حالیست که قرار است تا چند روز دیگر روند ثبت نام رای دهنده گان در مراکز  تمام ولایات به پایان برسد و در مراکز ولسوالی ها، این روند آغاز گردد.

احتمال مسدود شدن 23 مرکز رای دهی در بامیان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد