ادامه-اظهارت-مقام‌های-پاکستانی-علیه-افغانستان

سید عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان گفته که اشتراک شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور، کار برای صلح و ثبات منطقه را زیان می‌رساند و این امر خلاف توافقنامه دوحه است.

به گزارش افغان نیوز؛  اکسپرس تریبون پاکستان گزارش داده که عاصم منیر این اظهارات را روز دوشنبه (۱۶ اسد) در جریان بازدید از پیشاور مطرح کرده است.

فرمانده ارتش پاکستان در اظهارات خود گفته است: «تروریسم در پاکستان جایی ندارد و دخالت شهروندان افغانستان در حوادث تروریستی در پاکستان برای صلح، ثبات منطقه زیان‌بار و تخلف از توافقنامه صلح دوحه توسط دولت موقت افغانستان است».

او در مورد پناهگاه‌های طالبان پاکستانی در افغانستان و آزادی عمل برای آنان ابراز نگرانی کرده و گفته است: «پاکستان از هیچ تلاشی برای از بین بردن شبکه‌های تروریستی و حفاظت از شهروندان خود به هر قیمتی دریغ نخواهد کرد».

مقام‌های پاکستانی مدعی‌ هستند که شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در پاکستان اشتراک دارند. 

براساس ادعای وزارت امور خارجه‌ پاکستان، سه مهاجم حمله‌ ماه گذشته در منطقه‌ «ژوب» ایالت بلوچستان این کشور، از ولایت‌ قندهار افغانستان بوده‌اند.

این ادعای پاکستان در حالی مطرح شده است که مقام‌های امارت اسلامی همواره تاکید کرده‌اند که خاک افغانستان علیه کشورهای بیرونی استفاده نمی‌شود. 

 

 

ادامه اظهارت مقام‌های پاکستانی علیه افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد