ارتش-تایوان-به-مانور-نظامی-چین-هشدار-داد

وزارت دفاع تایوان می‌گوید که نیروهای مسلح این کشور در پاسخ به مانورهای نظامی چین در نزدیک این جزیرۀ خودمختار به نیروهای چینی هشدار داده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع تایوان به روز شنبه (15 اسد)  گفت که گزمه های هوایی و بحری به اطراف این جزیره اعزام شده و سیستم های راکتی زمینی فعال ساخته شده‌اند.

این وزارت گفته که، ۲۰ طیاره و ۱۴ کشتی نظامی چینی تا ناوقت روز شنبه (15 اسد) به انجام تمرینات بحری و هوایی در اطراف کانال تایوان، ادامه دادند.

وزارت دفاع ملی تایوان اقدامات اخیر پیکن را «آسیب جدی به صلح» در منطقه خوانده و گفته که ارتش تایوان به دنبال جنگ نیست، اما آماده خواهد بود تا در صورت لزوم به هرنوع حمله پاسخ دهد.

در همین حال وزارت دفاع چین گفته که این تمرینات نظامی را براساس پلان در بحر و حریم هوایی شمال، جنوب غرب و شرق تایوان انجام داده و «قابلیت‌های» سیستم های حمله زمینی و بحری این کشور را آزمایش کرده است.

انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، مانورهای نظامی چین در نزدیک تایوان را محکوم کرده، گفته که این تمرینات نظامی«توجیهی ندارد».

در همین حال وزارت خارجه افغانستان نیز در این مورد واکنش نشان داده و گفته که چین و امریکا باید اختلافات خود را از راه مناسب حل کنند.

چین تایوان را بخشی از سرزمین خود می شمارد و می گویدکه در صورت لزوم با زور ضمیمه خواهد شد.

ارتش تایوان به مانور نظامی چین هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد