ارتش-پاکستان-از-دخالت-اتباع-افغانستان-در-فعالیت‌های-تروریستی-نگران-هستیم

ارتش پاکستان کشور نسبت به آنچه که دخالت شهروندان افغانستان در اقدامات تروریستی در پاکستان خوانده، هشدار داده است.

به گزارش افغان نیور؛ ارتش پاکستان روز جمعه (۲۳ سرطان) با نشر بیانیه‌ای گفته است که اسلام‌آباد در مورد پناه‌گاه‌ها و آزادی رفت‌وآمد اعضای طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در افغانستان نگرانی‌های جدی دارد.
در بیانیه آمده است که انتظار می‌رود حکومت سرپرست افغانستان به معنای واقعی و در راستای تعهدات مندرج در توافق‌نامه‌ دوحه، اجازه‌ استفاده از خاک افغانستان برای ترور علیه هیچ کشوری را ندهد.
در بیانیه‌ ارتش پاکستان تاکید شده است که دخالت شهروندان افغانستان در اقدامات تروریستی در پاکستان یکی دیگر از نگرانی‌های مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.  ارتش پاکستان افزوده است: « چنین حملاتی غیرقابل تحمل است و پاسخ مؤثر نیروهای امنیتی پاکستان را در پی خواهد داشت».
در این بیانیه ارتش پاکستان افزود که به عملیات خود علیه «تروریستان» به‌گونه‌ بی‌وقفه و تا زمان ریشه‌کن شدن خطر تروریسم از پاکستان، ادامه خواهد داد.
حکومت سرپرست افغانستان تا اکنون به بیانیه‌ ارتش پاکستان واکنش نشان نداده است اما؛ در گذشته همواره نسبت به عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، اطمینان داده است.

این درحالی است که روز چهارشنبه هفته گذشته در حملات مهاجمان مسلح بر پایگاه نیروهای امنیتی پاکستان در مناطق «ژوب» و «سووی» ایالت بلوچستان این کشور، دست‌کم ۱۲ سرباز کشته و شماری هم زخمی شده‌اند.

ارتش پاکستان: از دخالت اتباع افغانستان در فعالیت‌های تروریستی نگران هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد