اردوغان-به-منظور-گفتگو-با-پوتین-وارد-مسکو-می-شود

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای دیدار رسمی یک روزه و ملاقات با همتای روسی‌اش ولادیمیر پوتین، روز سه‌شنبه به مسکو می رود.

به گزارش افغان نیوز: دفتر ریاست جمهوری ترکیه دیروز پلان این سفر را بعد از آن اعلان کرد که اردوغان و پوتین، با هم صحبت تلیفونی نموده و روی تحولات در شمالغرب سوریه گفتگو کردند.

دفتر اردوغان گفته که وی به پوتین گفت، یک تهاجم به حمایت مسکو توسط نیروهای بشار اسد، منتج به یک بحران بشری در سوریه شده و تهدیدی را برای امنیت ملی ترکیه ایجاد می‌کند.

قصر کرملین دیروز گفت که پوتین و اردوغان در این تماس تلیفونی توافق کردند، تلاش‌های مشترک را به هدف بهبود وضعیت در ولایت ادلب انجام دهند، جایی‌که تشدید خشونت‌ها در آن منتج به فرار ده‌ها هزار تن در چند روز گذشته شده‌است.

از آغاز جنگ داخلی سوریه در ماه مارچ سال ۲۰۱۱ تا به حال، ترکیه بیش از ۳.۶ میلیون پناهجوی سوریه را در خاک خود جا داده‌است.

حکومت سوریه و اردوی روسیه از پایان ماه اپریل امسال تا به حال، حملات هوایی را بر ولایت ادلب انجام داده‌اند، جایی‌که آخرین قرارگاه نیروهای ضد رژیم بشار اسد است. روسیه و ترکیه از جوانب مختلف در جنگ سوریه حمایت می‌کنند.

اردوغان به منظور گفتگو با پوتین وارد مسکو می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد