ارزیابی-امریکا-روسیه-تا-چند-روز-دیگر-به-اوکراین-حمله-می‌کند

ارزیابی اطلاعاتی امریکا نشان می‌دهد که روسیه ۷۰ درصد نیروهای خود را برای حمله به اوکراین آماده کرده و احتمال دارد تا چند روز دیگر این حمله آغاز شود.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که مقام‌های اطلاعاتی امریکا هشدار داده‌اند که ارتش روسیه برای حمله زمینی به اوکراین به 150 هزار سرباز نیاز دارد که این شمار با نمیه ماه فبروری در مرزهای این کشور مستقر خواهند شد.

بنا بر ارزیابی امریکا هم اکنون ۱۱۰ هزار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین مستقر شده اند ولی هنوز درباره تصمیم ولادمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه برای حمله به این کشور قطعیت وجود ندارد.

به گفته مقام‌های امریکایی، کرملین طرح‌های مختلف از جمله حمله زمینی محدود یا اشغال کامل اوکراین را بررسی کرده است.

بر اساس ارزیابی اطلاعاتی امریکا، در صورت حمله گسترده زمینی روسیه به اوکراین، کی‌اف پس از ۴۸ ساعت اشغال و دولت ولودیمیر زلسنکی سرنگون خواهد شد.

بر اساس برآورد اطلاعاتی امریکا، چنین حمله ای به مرگ ۲۵ تا ۵۰ هزار غیرنظامی منجر خواهد شد و بیشتر از ۲۵ هزار نظامی اوکراینی و ۱۰ هزار سرباز روس کشته می شوند.

این ارزیابی همچنین از سرازیر شدن یک تا پنج میلیون پناهجو به کشورهای همسایه، به ویژه لهستان خبر داده است.

گزارش نهادهای اطلاعاتی امریکا تاکید کرده که هنوز ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تصمیم نهایی در خصوص حمله را نگرفته است.

روز گذشته بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز روی اتحاد ناتو در برابر روسیه و یافته راه حل دیپلمتانیک در زمینه تنش در اوکراین تاکید کردند.

این در حالی است که امریکا و متحدان غربی‌اش همواره روسیه متهم بر حمله به اوکراین کرده که این اتهام از سوی مسکو رد شده است.

ارزیابی امریکا: روسیه تا چند روز دیگر به اوکراین حمله می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد