ارمنستان-برای-جنگ-با-آذربایجان-ارتش-ویژه-تشکیل-می‌دهد

رئیس جمهور آذربایجان می‌گوید که سیاست تهاجمی ارمنستان ادامه دارد و آنها برای آغاز جنگ، روی ارتش داوطلب متشکل از ده‌ها هزار نفر کار می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: الهام علیوف، رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با تویوو کلار، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی، گفت که شواهد دیگر از اخلال عمدی ارمنستان در روند مذاکرات، تلاش مداوم آنها برای مشارکت جدایی طلبان قره باغ در مذاکرات بود؛ اما این موضوع بلافاصله توسط ما رد شد و مورد حمایت روسای گروه مینسك قرار نگرفت.

وی گفت: ارمنستان سال‌هاست که می خواهند قالب موجود مذاکرات را تغییر دهند. همانطور که می دانید، پس از تحریکات ماه جولای، در ماه آگوست آنها یک گروه خرابکارانه را به خط تماس اعزام کردند که رهبر آنها توسط سربازان ما بازداشت شد.

رییس جمهور آذربایجان اظهارداشت که رهبر بازداشت شده اعتراف کرد که او و گروه خرابکارش برای حمله بالای غیرنظامیان، انجام اقدامات تروریستی و حمله بر پرسنل نظامی ما فرستاده شده اند.

به گفته وی؛ این نشان می دهد که سیاست تهاجمی ارمنستان علیه آذربایجان ادامه دارد و آنها برای جنگ آماده می‌شوند. شاخص دیگر این امر این است که آنها تاسیس ارتش داوطلب را اعلام کرده اند و طبق گفته‌های خود این گروه‌ها، از ده ها هزار نفر تشکیل خواهند شد.

الهام علیوف گفت: اگر ارمنستان همانطور که گاهی ادعا می کند، صلح می خواهد و یا حاضر به مذاکره اند، پس چه نیازی به این است؟ بنابراین، ارتش داوطلب متشکل از ده‌ها هزار نفر یک هدف را دنبال می کند - حمله به آذربایجان. آنها حتی پیرمردها زنان را نیز در این ارتش داوطلب شامل نموده اند.

رییس جمهور آذربایجان مدعی است که ارمنستان به اصطلاح در حال تمرین های نظامی در سرزمین های اشغالی هستند که تحریک دیگری علیه ما است.

این درحالی است که تلاش‌های بین‌المللی برای حل این مناقشه با همکاری روسیه، آمریکا و فرانسه همچنان ادامه دارد ولی تاکنون به حل نهایی این تنش منجر نشده است.

ارمنستان برای جنگ با آذربایجان ارتش ویژه تشکیل می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد