اروپا-به-افغانستان-کمک-نقدی-کرد

اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد برای مبارزه با سوءتغذیه و بهبود خدمات آب کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اتحادیه اروپا امروز ( یک‌شنبه، 9 ثور) در صفحه ایکس خود نگاشته است که این اتحادیه ۱۵ میلیون یورو به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برای مبارزه با سوءتغذیه و بهبود خدمات آب کمک کرده است.

در این خبرنامه آمده است که که با این کمک به ۱.۷ میلیون مادر و کودک خدمات تغذیه، به ۸۰ هزار نفر خدمات آب‌ آشامیدنی سالم، به ۲۰۶ هزار نفر خدمات بهداشتی و به 6 هزار دختر نوجوان آموزش مهارت و حرفه ارایه خواهد شد.

این در حالی است که دفترهماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی گفته  است که نزدیک به 23.7 میلیون نفر، از جمله 12.3 میلیون کودک در افغانستان در سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اوچا گفته است که این گزارش در ماه مارچ به بررسی گرفته شده و این نهاد برای رسیده‌گی به بحران بشری در افغانستان به 1.7 میلیارد دالر نیاز دارد.

در این گزارش گفته شده است که تا کنون تنها 35 درصد از این بودجه توسط کشورها تامین شده و بیشترین کمک‌ها در ماه مارچ سال جاری توسط کشورهای سویدن، امارات متحده عربی و اداره یونیسف کمک جمع آوری شده است.

این نهاد بین‌المللی در گزارش خود تاکید کرده است که وضعیت بشری در افغانستان وخیم است و در کنار سایر چالش‌ها، بارنده‌گی‌های اخیر در افغانستان نیز بر زند‌گی افغان‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

بربنیاد این گزارش، تنها در ماه گذشته میلادی یک هزار و 500 جریب زمین زارعتی در پی جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف افغانستان از بین رفته و حدود 540 خانه هم در هفت ولایت کشور تخریب شده است.

یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که مردم فاریاب، ننگرهار و دایکندی بیشترین آسیب را ناشی از سیلاب‌ها متحمل شده‌اند.

نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان با اشاره به وضعیت شهروندان افغانستان خاطرنشان کرده که در جریان ماه مارچ دست‌کم به 948 هزار و 975 نفر، از جمله 39 هزار و 246 کودک در کشور خدمات صحی اساسی ارایه شده است.

براساس اطلاعات اوچا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز طی این مدت به 5 میلیون 432 هزار و 789 نفر در افغانستان که حدود نیم از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، خدمات اولیه صحی و تغذیه ارایه کرده است.

در این گزارش آمده که از 25 تا 31 مارچ، یک هزار و 435 مورد مشکوک به بیماری سرخکان و نُه واقعه مرگ ناشی از این بیماری در شش ولایت افغانستان به ثبت رسیده است.

این در حالی است که چند ماه پیش هم اوچا اعلام کرده بود که در سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیون افغان که ۵۲ درصد آن زنان و دختران‌ هستند، به کمک‌های بشری نیاز دارند.

 

 

 

اروپا به افغانستان کمک نقدی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد