استعداد-زنان-و-دختران-به-ثبات-درافغانستان-کمک-می-کند

نماینده ویژه امریکا در امور زنان و دختران افغانستان گفته است که باید از استعداد زنان و دختران برای حرکت به سوی ثبات در افغانستان، استفاده شود.

به گزارش افغان نیوز؛ رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان و دختران افغانستان امروز( چهارشنبه، 11 حوت) در رشته توییتی نگاشته است که در دوحه، برای چندین روز در مورد حقوق بشر و زنان در افغانستان و اهمیت رهبری جهان اسلام در این موضوعات با برحی مقام‌های قطری گفتگو کرده است.

نماینده ویژه امریکا در امور زنان و دختران افغانستان نگاشته است که رهبران زن قطر نمونه‌ای عالی از زنان مسلمان در نقش‌های عمومی و سیاسی برای پیشرفت کشورشان هستند.

امیری گفته است که با میاسه آل ثانی، رییس هیات موزیم‌های قطر درباره‌ حمایت از زنان و هنرمندان افغانستان گفتگو کرده است.

رینا امیری افزوده است که با متحدان و شرکای امریکا در دوحه در مورد اهمیت هماهنگی تلاش‌ها در زمینه آموزش دختران، اشتغال زنان و حقوق بشر رایزنی کرده است.

او گفته است که پیشرفت در افغانستان با پیشرفت زنان، دختران و اعضای جمعیت‌های در معرض خطر بستگی دارد.

به باور رینا امیری تیم دختران ربات‌ساز افغانستان بازتابی قدرتمند از استعداد، بینش و نبوغ دختران افغان است.او تاکید کرده که آموزش دختران، رفاه اجتماعی و اقتصادی جوامع را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به رشد و نوآوری افغانستان کمک کند.

رینا تصریح کرده است که به مشارکت جهان اسلام برای نشان‌دادن تنوع غنی در اسلام و جایگاه زنان و دختران در فضاهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ادامه خواهد داد.

این در حالی است که با تسلط امارت اسلامی طالبان تمامی دانشگاه‌ها و مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود بود و به تازگی طالبان به بازگشایی دانشگاه‌ها اقدام کرده اند.

استعداد زنان و دختران به ثبات درافغانستان کمک می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد