استفاده-از-«زور»-برای-معرفی-والیان،-نگران-کننده‌است

(یوناما) از اقدامات اخیر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله مبنی بر معرفی والیان جدید برای شماری از ولایات ابراز نگرانی کرده و افزوده است که توسل به زور در آستانۀ امضای توافق‌نامه صلح، به امیدواری مردم افغانستان آسیب می‌رساند.

به گزارش افغان نیوز: هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز شنبه(3، حوت) با نشر اعلامیه‌یی در بارۀ معرفی والیان ابراز نگرانی کرده و گفته است که استفاده از «زور» برای معرفی والیان، نگران کننده‌است. یوناما به صورت مشخص از دستۀ ثبات و همگرایی نامی نبرده است.

اعلامیه تصریح کرده که توسل به زور و هر عمل غیرقانونی دیگر در آستانۀ امضای توافق‌نامه صلح و آغاز کاهش خشونت‌ها امیدواری مردم افغانستان را در رابطه برقراری صلح آسیب می‌رساند.

این نهاد از دسته‌های انتخاباتی و هوادران آنان خواسته است که برای حل بحران پیش‌آمده به گفت‌وگو تن دهند و به فیصلۀ نهادهای قانونی احترام بگذارند.

این در حالی است که به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، عبدالله عبدالله، رقیب اصلی اشرف غنی با آن مخالفت کرد و نتایج اعلام‌شده را «تقلبی» و «کودتای انتخاباتی» خواند. او پیشتر از تشکیل یک دولت همه‌شمول به رهبری تیم «ثبات و همگرایی» نیز خبر داده بود.

آقای عبدالله، رهبر تیم ثبات و همگرایی در اولین اقدام، محمدنور رحمانی، رییس شورای ولایتی سرپل را امروز به‌حیث والی جدید سرپل معرفی نموده است.

گفته می شود که انجینیر کمال والی فعلی ولایت پنجشیر نیز حمایت اش را از تیم ثبات و همگرایی اعلام می کند و از سوی این حکومت به حیث والی جدید پنجشیر معرفی می شود.

رحمانی از افراد نزدیک به جنرال دوستم است؛ دوستم پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، به اعلام حکومت موازی به رهبری عبدالله عبدالله هشدار داده بود.

استفاده از «زور» برای معرفی والیان، نگران کننده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد