اسرائیل-به-هیچ-توافق-هسته‌ای-با-ایران-پایبند-نخواهیم-بود

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در گفتگوی تلفنی با رییس جمهور فرانسه گفته که کشورش مخالف بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است و به آن متعهد نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که مواضع لاپید طی تماس تلفنی روز دوشنبه (31 اسد) با امانوئل مکرون، رییس‌ جمهور فرانسه بیان شده است.

در این بیانیه‌ای آمده‌است:« دو رهبر پرونده هسته‌ای ایران را به طور طولانی مورد بحث و بررسی قرار دادند. نخست‌وزیر لاپید بر مخالفت اسرائیل با بازگشت به توافق و نیاز به پیامی روشن و بدون ابهام مبنی بر اینکه هیچ امتیاز اضافی برای ایرانی‌ها وجود نخواهد داشت، تاکید کرد».

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل می‌افزاید:« لاپید همچنین هشدار داد که عناصر جدیدی وجود دارد که فراتر از محدودیت‌های برنامه جامع اقدام مشترک اولیه (توافق هسته ای امضا شده در سال ۲۰۱۵) است و این راه را برای جریان سرمایه‌گذاری‌های شبکه تروریستی ایران و تقویت ارتش این کشور هموار خواهد کرد».

آقای لاپید در جریان این تماس گفت: «اسرائیل به هر کاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی هسته‌ای ادامه خواهد داد».

در این بیانیه آمده است: ماکرون رییس جمهور فرانسه نیز بر تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است.

این درحالی است که پنجشنبه گذشته، نخست وزیر اسرائیل گفت که پیش‌نویس توافقی که اتحادیه اروپا به ایران تحویل داده، با خطوط قرمزی که دولت جو بایدن، رییس جمهور امریکا در ارتباط با ممانعت از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای به آن پایبند است، مطابقت ندارد.

اسرائیل: به هیچ توافق هسته‌ای با ایران پایبند نخواهیم بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد