اسلام‌آباد-و-تاشکند-برای-آزادسازی-پول‌های-افغانستان-لابی‌گری-خواهند-کرد

نخست‌وزیر پاکستان گفته است که اسلام‌آباد و تاشکند برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان که پس از تسلط امارت اسلامی توسط جامعه جهانی مسدود شده، لابی‌گری خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز پنج‌شنبه( 12 حوت) در یک نشست خبری با شوکت میرضیایف، رییس‌جمهور اوزبیکستان در اسلام‌آباد مطرح کرده است.

میرضیایف، رییس جمهور اوزبیکستان بامداد روز گذشته در یک سفر رسمی دو روزه به اسلام‌آباد رفته است.

به گزارش روزنامه دان چاپ پاکستان، عمران خان گفته است که اسلام‌آباد و تاشکند تصمیم گرفته‌اند تا تمام تلاش‌شان را برای لابی‌گری به‌خاطر آزادسازی دارایی‌های مسدودشده‌ی افغانستان، به خرچ دهند.

خان تاکید کرده است که پاکستان و ازبیکستان با طرف افغانستان نیز گفتگو خواهند کرد تا ببینند چه شرایطی برای به رسمیت شناختن از سوی جامعه جهانی لازم است و نیز «آنچه که افغانستان می‌تواند برای به رسمیت شناختن بین‌المللی انجام دهد«ما تصمیم گرفته‌ایم که این کمپین را باهم انجام دهیم».

بااین‌همه پس از تسلط طالبان بر افغانستان، نزدیک به ده میلیارد دالر ذخایر بانک مرکزی کشور از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا مسدود شد.

چندی پیش جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا یک فرمان اجرایی را امضا کرد که بر بنیاد آن از هفت میلیارد دالر دارایی افغانستان در بانک‌های امریکا، ۳.۵ میلیارد آن به‌عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر پرداخت خواهد شد.

اسلام‌آباد و تاشکند برای آزادسازی پول‌های افغانستان لابی‌گری خواهند کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد