اسناد-محرمانه-در-اختیار-اعضای-کنگره-قرار-می‌گیرد

کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید که تمام اعضای این کمیته می‌توانند اسناد محرمانه خروج امریکا از افغانستان را مشاهده کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش کرده که کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در بیانیه‌ای گفته است که مایکل مک کال، نماینده‌ جمهوری‌خواه و رییس کمیته با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ این کشور به توافقی دست یافته است که هریک از اعضای کمیته‌ روابط خارجی به اسناد محرمانه‌ وزارت خارجه درباره‌ خروج از افغانستان دسترسی داشته باشد.

این کمیته گفته است که مک کال موافقت کرده که با احضاریه‌ای که او در اوایل سال جاری برای بلینکن فرستاده بود، سازش کند و همچنین متهم‌کردن وزیر خارجه به تحقیر کنگره را هم کنار بگذارد.

مک کال در بیانیه‌ای گفته است: «برای اولین بار در تاریخ، وزارت امور خارجه موافقت کرده است که به کنگره اجازه دهد تا اسناد کانال مخالف را مشاهده کند».

گفته می‌شود که «کانال مخالف» مسیری بوده است که در روزهای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، دیپلمات‌های امریکایی از طریق آن با مقام‌های ارشد این کشور در ارتباط بوده‌اند.

مک کال که درباره‌ خروج امریکا از افغانستان تحقیق می‌کند و ماه‌ها است که به‌دنبال پیام‌های «کانال مخالف» است.

جمهوری‌خواهان و برخی از دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امریکا می‌گویند که هرگز گزارش کاملی از عملیات آشفته‌ای که در آن ۱۳ نظامی این کشور در میدان هوایی کابل کشته شدند، ارائه نشده است.

این در حالی است که وزارت خارجه‌ امریکا در آغاز تحقیات کمیته روابط خارجی مجلس‌ نمایندگا در باره خروج از افغانستان گفته بود که تنها دو تن از اعضای این کمیته اجازه مشاهده اسناد طبقه‌بندی‌شده خروج را دارند.

 

 

اسناد محرمانه در اختیار اعضای کنگره قرار می‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد