اشتراک-هیئت-افغانستان-در-۷۴مین-نشست-مجمع-عمومی-سازمان-ملل

هیات افغانستان به ریاست ادریس زمان، معین سیاسى وزارت امور خارجه در ۷۴مین نشست مجمع عمومی سازمان متحد در نیویورک شرکت کرده است.

به گزارش افغان نیوز: نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفته است که این هیات امروز سه‌شنبه(2، میزان) در نشست عالی رتبه مجمع عمومى ملل متحد در رابطه به پوشش همگانى صحت اشتراک کرده است.

وی افزوده است که در این نشست یک اعلامیه سیاسى به تصویب رسید که انعکاس دهنده تعهد جمعى کشور ها به همگانى سازى خدمات صحى مى باشد.

نمایندگی دایمی افغانستان افزوده است که این هیات نیز در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست سران پیرامون تغییر اقلیم و نیز در نشست وزراى کنفرانس تعامل و اعتمادسازى در آسیا(سیکا) اشتراک کرده است.

هفتادو چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بامداد امروز سه شنبه (به وقت کابل) در نیویورک با بررسی موضوعاتی از جمله تغییرات آب و هوا، تحولات جهانی و غیرهسته ای آغاز به کار کرد و رهبران سیاسی کشورها از امروز برای ایراد سخنرانی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل حضور می یابند.

بر اساس گزارش ها، در این نشست ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و شی جی پینگ، رییس جمهور چین حضور ندارند. با این وجود، ۱۹۶ نماینده از کشورهای جهان در این مجمع سخنرانی خواهند کرد.

این در حالی است که افغانستان به دلیل پیکارهای انتخاباتی، کسی از سران حکومت وحدت ملی در مجمع عمومی سازمان ملل اشتراک نکرده و در سطح پایین هیات فرستاده است.

اشتراک هیئت افغانستان در ۷۴مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد