اظهارات-مقام‌های-پاکستانی-علیه-افغانستان

به دنبال انفجار اخیر در خیبرپختونخواه، نخست‌وزیر و برخی مقام‌های ارشد پاکستان از جمله وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش این کشور گفته‌اند که گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان برای سازماندهی خود، استفاده می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان هنگام بازدید از زخمیان حمله‌ مرگبار در منطقه باجور از مربوطات ایالت خیبرپختوان‌خواه گفته است: ««ستیزه‌جویان پناهگاه‌هایی در داخل افغانستان پیدا می‌کنند، آنجا جمع می‌شوند و دوباره مسلح می‌شوند و بعد به پاکستان نفوذ می‌کنند و اینجا حملات ضددولتی انجام می‌دهند».

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان نیز گفته است که پاکستان طبق قوانین بین‌المللی حق دفاع از خود را دارند و در صورت تداوم این وضعیت به گزینه‌ مبارزه با تروریسم در داخل خاک افغانستان خواهند پرداخت.

بوتو در گفتو با رسانه‌ها گفته است: «درباره رفتن پاکستان به آنجا (افغانستان) و اقدام علیه تروریست‌ها، ما نمی‌خواهیم مجبور شویم این کار را انجام دهیم اما؛ بر اساس قوانین بین‌المللی، حق دفاع از خود را داریم».

مقام‌های امارت اسلامی تا کنون در مورد این اظهارات مقام‌های پاکستانی چیز نگفته اند.

این در حالی است که انفجار مرگبار اخیر بر یک تجمع سیاسی در خیبرپختوانخواه پاکستان، دست‌کم ۵۴ کشته و نزدیک به ۲۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

 

 

اظهارات مقام‌های پاکستانی علیه افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد