اعضای-بریکس-بر-افغانستان-صلح‌آمیز-تاکید-کردند

وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس در بیانیه مشترکی بر ضرورت حل فوری و صلح‌آمیز مسایل افغانستان تأکید کردند تا امنیت و ثبات منطقه تقویت شود.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از خبرگزاری تاس، اعضای بریکس، از افغانستان به عنوان کشوری مستقل، متحد و صلح‌آمیز، عاری از «هراس‌افگنی»، جنگ و مواد مخدر حمایت کردند.

کشورهای عضو بریکس خواستار اقدام‌های مشهودی در افغانستان شدند تا اطمینان حاصل شود که خاک این کشور از سوی «هراس‌افگن‌ها» استفاده نمی‌شود.

در بیانیه آمده است که «آن‌ها بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری و بدون وقفه به مردم افغانستان و حفظ حقوق اساسی همه افغان‌ها از جمله زنان، دختران و اقوام مختلف تأکید کردند»

این در حالی است که رسانه‌های بین‌المللی روز گذشته گزارش داده‌ بودند که روسیه به رهبری وزیر خارجه این کشور از این نشست میزبانی می‌کند.

در این گزارش رسانه‌های بین‌المللی، آمده است که افزون بر اعضای بریکس نماینده کشورهای دیگر نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

بر اساس گزارش‌ها، در این نشست مسایل جاری روابط بین‌الملل، دستور کار بین‌المللی، بهبود نظام حکمرانی جهانی با تاکید بر تقویت نقش کشورهای در حال توسعه، حل مناقشات و تعامل در پلتفرم‌های پیش‌رو چندجانبه به بحث گرفته می‌شوند.

گفتنی است بریکس نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که عنوان اختصاری آن از حروف اول نام انگلیسی کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی گرفته شده‌ است.

 

اعضای بریکس بر افغانستان صلح‌آمیز تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد