افزایش-حملات-تهاجمی-بر-ولایت-غزنی

مقام های محلی هشدار می دهند که در صورت بی توجهی حکومت، ولایت غزنی به دست مخالفان مسلح سقوط خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: غلام سخی زابلی، عضوی شورای ولایتی غزنی، روز سه شنبه (اول جوزا)  به افغان نیوز گفت؛ مخالفان مسلح پس از ۲ ساعت نبرد موفق شدند تعمیر قومندانی امنیه ولسوالی جغتو را سقوط بدهند اما ۸ تن از کارمندان قومندانی توانستند زنده بیرون شوند.

وی می افزاید، طالبان بعد از انفجار دادن تعمیر قومندانی ولسوالی جغتو تمام امکانات  و تجهیزات را نیز متصرف شده اند. وی قومندان قوای هوای را به بی کفایتی متهم کرده و قاتل سربازان ارتش ملی می داند و می افزاید که جنرال شورگل، قومندان قول اردوی لوی پکتیا اراده ای برای مهار کردن جنگ ندارد.

آقای زابلی بیان کرد، در ولسوالی ده یک این ولایت، امشب نبرد شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان داشت که در نتیجۀ آن قومندان امنیه این ولسوالی کشته شد و از تلفات دشمن اطلاعاتی در دست نیست .ٰ

زابلی حکومت مرکزی را به بی توجهی متهم نمود و با اشاره به ولسوالی اجرستان گفت که حکومت مرکزی پس از 48 ساعت به خواست های ما مبنی بر اکمامات نظامی دست بکار شده است. آقای زابلی تصریح کرد؛ اگر حکومت مرکزی به ولایت  غزنی توجه جدی نکند، به زود ترین فرصت شاهد سقوط آن خواهیم بود.

از سوی هم، عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به افغان نیوز گفت: مخالفان مسلح، شب گذشته ساعت ۱۲ بجه بالای پوسته های مرکزی ولسوالی های جغتو، قره باغ و گیرو حمله کردند که از طرف نیروهای امنیتی عقب زده شدند اما قومندان امنیه ده یک با ۱۲تن از نیرو های امنیتی کشته شدند.

آقای نوری بی کفایتی جنرال شورگل را رد کرده و تصریح داشت که وکلای شورای ولایتی غزنی از نیروهای دولتی خواسته های بی مورد داشته و تلاش دارند افراد مورد علاقه شان را در صفوف نیروهای امنیتی جا به جا کنند.

این در حالیست که گروه طالبان عملیات بهاری را زیر نام خندق در تمام ولایت افغانستان به راه انداخته و چندین ولسوالی را در ولایت های مختلف کشور تحت تصرف خود در آورده اند.

افزایش حملات تهاجمی بر ولایت غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد